مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 بهمن 1396 ساعت 14:052018-02-15پزشكي

طرح های جنگلداری در حال تضعیف شدن


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: توقف قطع درختان نیاز به برنامه جدید دارد و توقف بدون برنامه اشتباه است؛طرح های جنگلداری در ایران اگرچه بدون اشکال نیستنداما وجود آن ها باعث حفاظت بهتر جنگل ها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید لطفعلیان در گفت وگو با ایسنا در مورد اهمیت درختان، حفظ و یا قطع به موقع درختان به جهت بقا جنگل ها و منابع طبیعی اظهار کرد: قطع درختان در جنگل های ایران تابع قانون سازمان جنگلها، نظریه جنگل شناس و طی مراحل اداری است.

قطع درختان جزء ابزار جنگل شناسی و مدیریت جنگل است؛ هیچ گاه هیچ طرح جنگلداری بدون قطع درختان نیست مگر در شرایط خاص و درجنگل های حفاظتی و آن هم در سطوح تعریف شده و هیچ گاه در هیچ کجای دنیا نسخه واحد برای سطوح بزرگ نمی نویسند.

این دکترای مهندسی جنگل در مورد وضعیت فعلی درختان و قطع آن ها در مازندران خاطرنشان کرد: چنان چه همین طرح های جنگلداری نبودند، همین مختصر جنگل ها هم باقی نمانده بودند؛ در حال حاضر به طور کلی قطع درختان متوقف شده که تبعات منفی زیادی برای جنگل ها به دنبال دارد.

لطفعلیان در مورد حفاظت از جنگل های هیرکانی خاطر نشان کرد: کسانی که از مدیریت جنگل و سازوکارهای موجود مطلع نیستند، تصور می کند که توقف بهره برداری یعنی حفاظت جنگل، درحالی که توقف بهره برداری ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های جنگلداری در حال تضعیف شدن

طرح های جنگلداری در حال تضعیف شدن