مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 15:052018-02-14اقتصادي

چرایی هجوم مردم به بازار ارز


با وجود تحلیل های متفاوتی که در مورد بازار ارز مطرح است و از سویی دیگر اعلام نظرها و وعده هایی که از سوی مسئولان دولتی و بانکی در رابطه با کنترل بازار و تعدیل قیمت ها وجود دارد، - در حال حاضر بازار به سمتی می رود که آینده مشخص و با ثباتی از سوی کارشناسان برای آن قابل تصور نیست، مگر آنکه عوامل اثرگذار موجود تعدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بازار ارز در نیمه دوم امسال با نوسان های متفاوتی نسبت به دوره های مشابه قبل روبه رو شد، به طوری که در مهرماه نرخ دلار به 4000 تومان رسید.

این زمانی بود که مسئولان دولتی از جمله وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه به صراحت از ناراحتی دولت از دلار 4000 تومانی سخن گفته و حتی چنین قیمت هایی را رسمی ندانستند، اما قیمت این ارز به روال افزایشی خود ادامه داد و 4200 تومان را هم پشت سر گذاشت.

در آن موقع رییس کل بانک مرکزی در واکنشی از غیر منطقی بودن نرخ دلار گفت و تاکید داشت که بانک مرکزی در حال کنترل بازار بوده و قیمت ها باید تعدیل شود.

با این حال باز هم روند قبلی ادامه یافت و دلار نرخ های 4500، 4600 و 4700 تومان را هم درنوردید.

قیمت هایی جدید که مسئولان را وادار به واکنش های جدید کرد؛ به طوری که آن ها مجبور شدند اعلام کنند روال اینگونه باقی نمانده و دلار ارزان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی هجوم مردم به بازار ارز

چرایی هجوم مردم به بازار ارز