مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 12:252018-02-14بين الملل

نگرانی سناتورهای آمریکایی از جاسوسی چین و دسترسی به فناوری های حساس


سناتورها و روسای اطلاعاتی آمریکا در جلسه ای در سنا گفتند، چین در تلاش است از طریق کمپانی های ارتباطی، روابط دانشگاهی و نشست های مشترک تجاری به فناوری ها حساس و مالکیت فکری ابداعات دسترسی پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور جمهوری خواه "ریچارد بور"، رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفت که نگران گسترش خطرات ضد اطلاعاتی و امنیتی در سراسر آمریکا با کالاها و خدمات بسته بندی شده خارج از آمریکا است.

وی ادامه داد: نگرانی اصلی من در حال حاضر چین است و به ویژه کمپانی های ارتباطی چون "هوآوی" و " ZTE Corp" که کاملا با دولت چین در ارتباط هستند.

کمپانی های چینی در سال های اخیر زیر ذره بین آمریکا هستند و علتش نگرانی ها از انجام اقدامات جاسوسی از سوی چنین کمپانی هایی است؛ ادعایی که این کمپانی ها آن را رد می کنند.

یکی از سخنگوهای کمپانی ارتباطی هوآوی گفته است که شرکتش از حساسیت های دولت آمریکا کاملا آگاه است.

این کمپانی مورد اعتماد دولت ها و کاربران 170 کشور است و می گوید هیچ خطر امنیتی سایبری برای این کشورها و کاربران محسوب نمی شود.

رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا همچنین اعلام کرد که نگران این است، سرمایه گذاری های خارجی فناوری های حساس آمریکا را در معرض خطر قرار دهد و تحقیقات دانشگاهی و لابراتوارهای آمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی سناتورهای آمریکایی از جاسوسی چین و دسترسی به فناوری های حساس

نگرانی سناتورهای آمریکایی از جاسوسی چین و دسترسی به فناوری های حساس