مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 05:062018-02-14سياسي

یادداشت/ محمد اسماعیلی تأمین مطامع سیاسی با اصل 59قانون اساسی!


در قانون اساسی ایران همانند قانون اساسی بسیاری از کشورها همه پرسی در مورد کلیات یک مسئله بسیار مهم و حیاتی صورت می گیرد و رسیدگی به جزییات مورد هدف نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " محمد اسماعیلی در روزنامه جوان نوشت: رییس جمهور محترم کشورمان در سخنرانی خود در راهپیمایی 22بهمن می گوید: قانون اساسی بن بست ها را برداشته و ظرفیت بسیار بزرگی دارد.

ملت ایران اگر جایی ما با هم بحث داریم به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم.

.

موضع حسن روحانی با پرسش ها و ابهامات حقوقی و سیاسی بسیاری روبه رو است و به همین دلیل در ادامه اشاره خواهد شد که طرح مسئله رفراندوم (با این کیفیت که برای حل هر مناقشه ای به رفراندوم رجوع کنیم) خلاف روح حاکم بر اصول مندرج در قانون اساسی است.

1- رفراندوم اگرچه می تواند تضمین گر مهمی برای اِعمال حاکمیت توسط مردم باشد و احساس مشارکت مردم را بهبود دهد اما باید توجه داشت که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها رجوع به همه پرسی، محدود به موارد استثنایی است و هر مسئله ای را نمی توان در شمول اصل 59 قانون اساسی قرار داد.

قید مسائل بسیار مهم در اصل 59، نشان دهنده این مسئله است که قانونگذار مانع از آن شده تا روسای جمهور یا سایر مقامات ارشد کشور مطالبات حزبی و دغدغه های جناحی را با قید فوریت یا ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ محمد اسماعیلی تأمین مطامع سیاسی با اصل 59قانون اساسی!

یادداشت/ محمد اسماعیلی تأمین مطامع سیاسی با اصل 59قانون اساسی!