مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 19:202018-02-13بين الملل

آمادگی بخش خصوصی ایران برای حضور فعال در بازسازی عراق


" وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس بازسازی عراق که به کویت سفر کرده است، اعلام کرد: در جریان این سفر با مقامات کویتی، عراقی و همچنین احتمالا خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و رایزنی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدجواد ظریف در کویت در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر خود به این کشور گفت: برای شرکت در اجلاس بازسازی عراق در کویت به این کشور سفر کرده ایم.

برای جمهوری اسلامی ایران ثبات و پیشرفت عراق بسیار مهم است و ایران همواره در کنار مردم عراق بوده است.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با اشاره به کمک های ایران به دولت و ملت عراق جهت مبارزه با داعش و گروه های تکفیری در این کشور و همچنین بازسازی عراق خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که به تعهدات خود که در کنفرانس قبلی بازسازی عراق متعهد شده بود، عمل کرده است و ما اکنون در حوزه انرژی از جمله گاز و برق با عراق همکاری می کنیم.

وی همچنین به همکاری های بخش خصوصی ایران با عراق بخصوص در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که کشورهای کمی در عراق فعالیت می کردند شرکت های ایرانی از جمله شرکت های راهسازی و همچنین شرکت های خدمات فنی مهندسی ایران در عراق فعالیت کردند و این فعالیت ها مزیت نسبی ما را برای حضور جدی در بازسازی عراق نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی بخش خصوصی ایران برای حضور فعال در بازسازی عراق

آمادگی بخش خصوصی ایران برای حضور فعال در بازسازی عراق