مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 13:052018-02-13سياسي

درخواست یک نماینده برای اخراج اتباع غیرقانونی از کشور


یک نماینده مجلس شورای اسلامی درتذکری گفت که اتباعی که بدون جواز قانونی وارد کشور شده اند و موجب بیکاری کارگران فصلی ایرانی شده اند از کشور اخراج شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن بهرام نیا در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، از مردم سرافراز ایران به دلیل خلق حماسه 22 بهمن تشکر کرد و در تذکری به وزرای کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حذف ماده 120 قانون کار مبنی بر اینکه اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول کار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با کار مشخص بوده باشند، همچنین حذف ماده 128 قانون کار مبنی بر اینکه کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام کارشناسان بیگانه می شود نظر وزارت کار و امور اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه را استعلام کنند.

وی افزود: امروز علاوه بر آنهایی که با مجوز وارد کشور شده اند - به گفته وزیر کار - در سال گذشته بیش از دو میلیون نفر بدون شرایط مشغول کار هستند.

این موضوع با توجه به رکود و بیکاری باید توجه شود.

امروز کارگران فصلی ما بیکار هستند و علاوه بر بیکاری کارگران فصلی، تحصیلکرده هایمان که حتی برای معیشت و برای پول جیب خود علیرغم تحصیلات مجبور به کارگری هستند این زمینه برای آنها فراهم نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست یک نماینده برای اخراج اتباع غیرقانونی از کشور

درخواست یک نماینده برای اخراج اتباع غیرقانونی از کشور