مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 11:002018-02-13پزشكي

مشکلات مغز و اعصاب؛ شایع ترین عوارض مصرف مواد مخدر


متخصص علوم و اعصاب روان تاکید کرد: توجه به سلامت جامعه، مبارزه اجتماعی با مواد مخدر را می طلبد و باید نسبت به آینده جامعه اسلامی خود دغدغه داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیکی زاهدی کیا افزود: مخدرهای صنعتی و شیمیایی عوارض بسیاری روی سلامت بدن می گذارند، به عنوان مثال مصرف طولانی مدت این مواد باعث بروز صدمات زیادی به کبد می شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مغز و اعصاب از جمله شایع ترین عوارض مصرف مواد مخدر است، اظهار کرد: انواع مواد مخدر با تاثیرگذاشتن بر عملکرد مغز باعث بروز حالت نشئگی و لذت مقطعی می شوند و به همین دلیل مصرف طولانی مدت آنها باعث بروز مشکلات اساسی در کارکرد مغز و اعصاب می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد:بسیاری از مواد مخدر مانند قرص های اکستازی، شیشه کوکایین و غیره تاثیرات مخربی بر مغز گذاشته و می توانند باعث از دست رفتن حافظه، از دست دادن قدرت تصمیم گیری، و اختلال حواس شوند.

زاهدی کیا با بیان اینکه استفاده طولانی مدت از مواد مخدر، روانگردان ها و یا آرام بخش ها ، باعث ایجاد تغییرات ماندگار در مغز شده و می تواند موجب بروز افسردگی و یا توهم شود،تصریح کرد: به علاوه وابستگی عاطفی فرد معتاد به مصرف مواد مخدر بسیار شدید بوده و در مواردی ممکن است تا آخر عمر در وجود وی باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات مغز و اعصاب؛ شایع ترین عوارض مصرف مواد مخدر

مشکلات مغز و اعصاب؛ شایع ترین عوارض مصرف مواد مخدر