مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 10:402018-02-13پزشكي

"ماست" چاق کننده است


ماست از دیدگاه طب سنتی سرد و تر است و خاصیت مُسمِّن یعنی چاق کنندگی دارد.

- یک متخصص طب ایرانی گفت: ماست با افزایش رطوبت در اندام ها، زمینه افزایش حجم را فراهم می کند, خاصیت چاق کنندگی ماست، در افراد لاغری که دارای مزاجی گرم و خشک هستند, بیشتر و سریع تر به ظهور می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم؛ محمد عبادیانی درباره ماست اظهار کرد: ماست از دیدگاه طب سنتی سرد و تر است و خاصیت مُسمِّن یعنی چاق کنندگی دارد.

وی افزود: چاقی یا در اثر افزایش لحم (گوشت) به وجود می آید یا در نتیجه افزایش شحم (چربی) حاصل می شود؛ در هر دو نوع چاقی کیفیت "تری" مشترک است, به بیان دیگر گوشت دارای مزاج گرم و تر, شحم دارای مزاج سرد و تر است, بنابراین "تری" کیفیت مشترک هر دو نوع چاقی به حساب می آید, کاهش یا فقدان رطوبت کافی در اندام ها باعث بروز لاغری می شود.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: ماست با افزایش رطوبت در اندام ها، زمینه افزایش حجم را فراهم می کند؛ خاصیت چاق کنندگی ماست در افراد لاغری که دارای مزاجی گرم و خشک هستند, بیشتر و سریع تر به ظهور می رسد, زیرا سردی موجود در طبیعت ماست باعث تعدیل گرمی مزاج فرد شده و "تری" ماست از سرعت تحلیل رطوبات در بدن می کاهد و کم کم با تجمع و تعدیل رطوبت در بدن، افزایش حجم پدیدار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"ماست" چاق کننده است

"ماست" چاق کننده است