مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1396 ساعت 16:102018-02-05اقتصادي

فراوانی میوه/ یارانه 50 میلیاردی برای صادرات


معاون وزیر جهاد کشاورزی از بالا بودن تولید انواع میوه به ویژه سیب و مرکبات خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تامین نیاز شب عید این محصولات وجود ندارد و برای مدیریت مازاد آن یارانه صادراتی در نظر گرفته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدعلی طهماسبی در نشست خبری امروز(دوشنبه) اظهار کرد: بالغ بر پنج میلیون تن تولید انواع مرکبات در کشور داریم و نه تنها کمبودی وجود ندارد بلکه برای مدیریت مازاد این محصول به دنبال تقویت صادرات آن هستیم که در راستای آن یارانه 50 میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته شده و درصددیم تا سیب و پرتقال مازاد کشور را صادر کنیم.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین مرکبات به ویژه پرتقال نداریم چرا که پیش از دو میلیون و 800 هزار تن پرتقال تولید شده و برای شب عید بیش از 40 هزار تن ذخیره سازی کرده ایم و هم اکنون سردخانه های شمال کشور از این محصولات پر شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر کیفی پرتقال وجود ندارد، گفت: سه میلیون و700 هزار تن تولید می شود که 400 هزار تن آن صنعتی بوده و مابقی آن نیز در مناطقی مانند آذربایجان شرقی، دماوند و .

در درجه های کیفی یک و دو تولید می شود که البته برای صنایع تبدیلی نیز خرید تضمینی حدود 400 هزار تن سیب درجه سه صنعتی آغاز شده است که البته بخش عمده آن را بخش خصوصی و کارخانه ها خریداری کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراوانی میوه/ یارانه 50 میلیاردی برای صادرات

فراوانی میوه/ یارانه 50 میلیاردی برای صادرات