مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1396 ساعت 16:102018-02-04پزشكي

روز جهانی سرطان و اصل "پیشگیری ارجح تر از درمان"


سرطان و بیماری های مرتبط با آن سالانه جان هشت میلیون نفر را در جهان می گیرد و هر سال نیز 14 میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان تشخیص داده می شود که بیش از 60 درصد این موارد در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط به دلیل ظرفیت های درمانی محدود و منابع اندک رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روز جهانی سرطان روی موضوعاتی چون بار جهانی این بیماری، قربانیان آن و تلاش های جهانی برای بهبود نتایج پیشگیری و درمان تمرکز می شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) که بیشتر به دلیل نقش آن در جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای شناخته می شود، همچنین با کمک به کشورهای مختلف در تاسیس تجهیزات پزشکی و پرتودرمانی هسته ای، توسعه استراتژی های کنترل سرطان و آموزش متخصصان بهداشت و درمان در سراسر جهان در مسیر مبارزه با سرطان گام برمی دارد.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص در سخنرانی ماه نوامبر 2017 گفت: بسیاری از مردم از اینکه ما در مورد سرطان صحبت می کنیم تعجب می کنند اما فعالیت های این آژانس در زمینه پزشکی به نجات جان انسان های بسیاری منجر شده است.

پروژه های بسیاری مانند افتتاح اولین مرکز ملی سرطان در کامبوج، آموزش تخصصی برای آماده سازی تاسیس یک مرکز اسکن سه بعدی تومورها در تانزانیا و یک مرکز براکی تراپی (نوعی پرتودرمانی) در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز جهانی سرطان و اصل "پیشگیری ارجح تر از درمان"

روز جهانی سرطان و اصل "پیشگیری ارجح تر از درمان"