مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 14:202018-01-24پزشكي

لزوم توجه به گسترش کیفی رشته جراحی دهان، فک و صورت


یک جراح دهان، فک و صورت بر لزوم توجه به گسترش کیفی این رشته پزشکی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عطا قراجه ای - جراح دهان، فک و صورت گفت: جراحی دهان و فک و صورت از رشته های تخصصی دندانپزشکی است که متخصصین آن، به تشخیص و درمان بیماری ها، ناهنجاری ها، دفرمیتی ها و آسیب های این ناحیه می پردازند و در صورت نیاز جهت بازسازی نواقص به وجود آمده اقدام می کنند.

طیف وسیع درمان های موجود در این ناحیه سبب شده که شش زیرشاخه برای آن تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه جراحی تومورها، تراماها، اطفال، مفصل گیجگاهی فکی، بازسازی ها و زیبایی از جمله این زیرشاخه ها هستند، افزود: آنچه در کشور ما اهمیت این رشته و زیرشاخه های آن را بیشتر می کند، آمار بالای تصادفات رانندگی و آسیب های سر و صورت در این تصادفات است.

این فلوشیپ جراحی سرطان های سر و گردن ادامه داد: تعداد قابل توجه بیماران با تومورها و پاتولوژی های مختلف در این ناحیه و اهمیت جراحی در سیر درمانی آنها از طرفی و پیچیدگی جراحی ها و بازسازی نقایص ایجاد شده از طرف دیگر، اهمیت این شاخه از جراحی برای سیستم درمانی کشور را بیشتر آشکار می کند.

وی با بیان اینکه آنومالی های جمجمه و فک و صورت و نوزادان متولد شده با شکاف لب و کام، گروه دیگر بیمارانی هستندکه تحت درمان در این شاخه از جراحی قرار می گیرند، افزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به گسترش کیفی رشته جراحی دهان، فک و صورت

لزوم توجه به گسترش کیفی رشته جراحی دهان، فک و صورت