مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 09:352018-01-24حوادث

آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد


پدیده شکوفایی جلبک سبز، یک پدیده طبیعی است و وقوع آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- به نقل از سازمان بنادر استان، در پی انتشار خبری مبنی بر وجود لکه نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت که این پدیده لکه نفتی نبوده است، بلکه پدیده "شکوفایی جلبک سبز" یا بلوم پلانکتنی رخ داده است که مردم محلی به این پدیده "مریضی دریا" می گویند .

به گفته ابراهیمی به استناد بررسی سوابق وقوع پدیده پلانکتونی در سنوات قبل به نظر می رسد اغلب بلوم پلانکتونی در سواحل چابهار هر ساله بعد از موسم مونسون در فصول پاییز و زمستان (در فصل سرد) و به دلیل سرمای هوا رخ می دهد که بعضا در فصل بهار و تابستان نیز مشاهده شده است و این بلوم ها از یک الگو و روند طبیعی در منطقه پیروی می کند .

وی در ادامه تصریح کرد که این موضوع قبلا توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست دریایی بندر چابهار مورد بررسی دقیق قرار گرفته و از بیخطری این پدیده اطمینان حاصل کرده اند.

ابراهیمی با تأکید بر این موضوع که انتشار هرگونه خبر غیر تأیید شده مبنی بر آلودگی دریا، عواقب حقوقی بین المللی سنگینی خواهد داشت و می تواند اقتصاد منطقه را با چالش مواجه نماید؛ خواستار شد که افراد از انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد

آلودگی نفتی در بندر شهید بهشتی چابهار صحت ندارد