مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 09:102018-01-24اقتصادي

تاثیر نابرابری جنسیتی بر توسعه در بوته نقد


مشارکت زنان در توسعه یکی از مهم ترین مسائلی است که مدت هاست از سوی جامعه به طرق مختلف به آن پرداخته می شود، امروز جای خالی زنان در سطوح مدیریتی و ارکان تصمیم گیری کشور در سطح کلان و خُرد بر همه آشکار است و هنوز فاصله زیادی با برابری موقعیت ها برای مدیریت .

- مشارکت زنان در توسعه یکی از مهم ترین مسائلی است که مدت هاست از سوی جامعه به طرق مختلف به آن پرداخته می شود، امروز جای خالی زنان در سطوح مدیریتی و ارکان تصمیم گیری کشور در سطح کلان و خُرد بر همه آشکار است و هنوز فاصله زیادی با برابری موقعیت ها برای مدیریت و مشارکت زنان به دور از مسئله جنسیتی وجود دارد.

ژبه گفته برخی زنان که در سطوح مدیریتی حضور دارند، این نابرابری خیلی وقت ها باعث شده که در شرایط مشابه زنان برای رسیدن به جایگاه یکسان مدیریتی بسیار بیشتر از مردان تلاش کرده و نیازمند پافشاری و صبر بیشتری هستند، در این راه بسیاری از زنان نیز ممکن است ناامید شده و عطای آن موقعیت را به لقایش ببخشند.

آبان سال جاری مشاور امور زنان و خانواده سازمان اداری استخدامی کشور با بیان این که بر اساس برنامه ششم توسعه مشخص شده است نسبت مدیران زن در پست های مدیریتی به 30 درصد افزایش یابد، اظهار کرده است آمارها نشان می دهد زنان به شکل میانگین تنها 8.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر نابرابری جنسیتی بر توسعه در بوته نقد

تاثیر نابرابری جنسیتی بر توسعه در بوته نقد