مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 03:252018-01-24اقتصادي

ایران پیشرفته، آدم ماهر می خواهد نه کارخانه!


بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بیش از 70 درصد فارغ التحصیلانی که جذب بازار کار می شوند، به مسایل فنی واردند و آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند.

- آنها می گویند ورود به بازار کار پیش زمینه هایی دارد که جوانان جویای کار باید آن را داشته باشند و کسب مهارت های فنی وحرفه ای از این پیش شرط هاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مزیت های مهم آموزش های فنی و حرفه ای، کاربردی بودن آن است به همین دلیل درصد بسیار کمی از فارغ التحصیلانی که دوره های مهارتی را گذرانده اند، بیکار می مانند و در سریع ترین زمان ممکن جذب بازار کار می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین بحران جامعه را فقدان مهارت می داند و می گوید: بحران جامعه ایران، شکاف مهارتی است و این فقدان مهارت از مهارت های زندگی، برقراری ارتباط با هم تا رانندگی و رعایت اخلاق و حقوق فردی را شامل می شود.

پیشرفت و توسعه کشور به ساخت کارخانه نیست، به وجود آدمهای ماهر است.

علی ربیعی معتقد است پیشرفت یک کشور به تعداد کارخانه نیست بلکه آدمهای ماهر است و راه رسیدن به توسعه با وجود مدیران و نیروهای کار ماهر و توانمند معنا می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه برون رفت از فقر مهارتی را تربیت افراد ماهر دانسته و تاکید دارد که باید گفتمان مهارت را در کشور نهادینه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران پیشرفته، آدم ماهر می خواهد نه کارخانه!

ایران پیشرفته، آدم ماهر می خواهد نه کارخانه!