مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1396 ساعت 15:402018-01-23پزشكي

شایعترین سرطان ها بین مردان و زنان خوزستانی کدامند؟


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سالانه در خوزستان حدود 5 هزار مورد سرطان ثبت می شود، گفت: در خوزستان شایعترین سرطان ها در مردان سرطان پوست، - معده، پروستات، مثانه، کولورکتال و شایعترین سرطان ها در زنان پستان، پوست، کولورکتال و معده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شکرالله سلمان زاده در نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان که امروز (3 بهمن ماه) در معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به بسیج اطلاع رسانی تغذیه و پویش ملی مبارزه با سرطان اظهار کرد: در سال های اخیر شیفت تغییر در سیمای بیماری ها از واگیر به غیرواگیر را شاهد بوده ایم به طوری که نظام سلامت در دهه 60 درگیر آمار بالای مرگ کودکان و مادران باردار به دلیل بیماری های واگیر بود ولی در حال حاضر این بیماری ها کنترل شده و درگیر اپیدمی بیماری های غیرواگیر هستیم.

وی با بیان اینکه چهار عامل اصلی موجب افزایش بیماری های غیر واگیر هستند، افزود:یکی از علل مهم افزایش این بیماری ها تغذیه ناسالم و چاقی است .

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به آخرین بررسی عوامل خطر که در سال 1395 روی افراد 18 تا 64 ساله خوزستان انجام شد، تصریح کرد: بر اساس این مطالعه در استان خوزستان 15درصد مردان و 30 درصد زنان مبتلا به چاقی و 55 درصد مردان و 56 درصد زنان مبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعترین سرطان ها بین مردان و زنان خوزستانی کدامند؟

شایعترین سرطان ها بین مردان و زنان خوزستانی کدامند؟