مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1396 ساعت 09:202018-01-23اقتصادي

زخم پوش هایی که بدون نیاز به تعویض قادر به ترمیم جراحات پوستی هستند


محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی با استفاده از پلیمرهای آب دوست و آب گریز زخم پوش هایی را تولید کردند که بدون نیاز به تعویض قادر به ترمیم زخم هستند.

- دکتر حمید یگانه مجری طرح در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه طرح تولید "زخم پوش های پلیمری" را از 8 سال قبل آغاز کردیم، گفت: بر اساس مطالعاتی که در زمینه میزان نیازهای کشور و همچنین بازار صورت گرفت درصدد برآمدیم تا نسبت به تولید انواع زخم پوش ها با کاربردهای متفاوت اقدام کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های این زخم پوش ها، خاطرنشان کرد: پوست وسیع ترین ارگان بدن است که عملکردهایی چون تنظیم میزان دما، رطوبت، حس لامسه و حفظ ارگان های داخلی بدن را بر عهده دارد و در صورت بروز هر جراحت و زخم در پوست مشکلات عدیده ای در بدن ایجاد خواهد شد.

وی زخم پوش ها را ابزاری دانست که با قرار گرفتن بر روی زخم مانع از بروز عفونت بر روی جراحت خواهد شد، ادامه داد: از آنجایی که زخم ها در انواع مختلفی هستند از این رو طیف وسیعی از زخم پوش ها را می توان تولید کرد از این رو در این مطالعات تلاش شد تا سیستم تولیدی را تعریف کنیم که برای تولید هر نوع زخم پوش نیاز به ایجاد تغییر در خط تولید نباشد.

یگانه اضافه کرد: بر این اساس در این پروژه تحقیقاتی سیستمی پیاده سازی شد که تنها با تغییر نسبت ها قادر هستیم انواع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم پوش هایی که بدون نیاز به تعویض قادر به ترمیم جراحات پوستی هستند

زخم پوش هایی که بدون نیاز به تعویض قادر به ترمیم جراحات پوستی هستند