مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 14:102018-01-22اقتصادي

چه کسی اینترنت را اختراع کرد


زومیت - آیا تاکنون این سؤال برای شما پیش آمده که چه کسی اینترنت را اختراع کرده است؟ پاسخ احتمالا شما را غافلگیر کند و بیش تر از آنچه تصور کنید به گذشته بازگردد.

شبکه ی جهانی وب مکان فوق العاده ای است؛ ولی آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید چه کسی اینترنت را اختراع کرده است؟ پاسخ این سؤال، بر خلاف برخی اختراعات، ساده نیست؛ چرا که اعتبار این کار متعلق به شخص واحدی نیست.

در وهله ی اول افرادی هستند که اینترنت را از لحاظ تئوری اختراع کردند؛ ایده ی مکانی که در آنجا تمام دانش ها در اختیار تمام افراد جهان قرار بگیرند.

پس از آن افرادی هستند که اینترنت را به شکلی که امروزه می شناسیم، کرم چاله ی اطلاعات بر پایه ی تکنولوژی با سرعتی بالا که هر روز از آن استفاده می کنیم، اختراع کردند.

شاید تاریخ اینترنت به اوایل قرن بیستم بازمی گردد، زمانی که نیکولا تسلا تئوری یک سیستم بی سیم جهانی را بیان کرد؛ او باور داشت اگر برق کافی در اختیار داشته باشد، می تواند به انگلیس در آن سوی اقیانوس پیغام ارسال کند.

سپس پای مارشال مکلوهان به میان آمد و یک دهکده ی جهانی اطلاعات را که از طریق تکنولوژی قابل دسترسی است، پیش بینی کرد.

در نهایت، ونوار بوش فرضیه ی مکانیک اینترنت را بیان کرد؛ ماشینی که آن را میمکس نامید و به کاربران اجازه می دهد در بین مجموعه ی عظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسی اینترنت را اختراع کرد

چه کسی اینترنت را اختراع کرد