مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 13:162018-01-22اقتصادي

خشکسالی خوزستان در 67 سال گذشته بی سابقه بوده است


مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: بر اساس آمارهای بررسی شده حتی در 67 سال گذشته چنین حالت هایی از خشک سالی را در استان خوزستان تجربه نکرده بودیم.

- مهران مؤمن غریب صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز بابیان اینکه رودخانه زهره متأثر از دو جریان آب است، اظهار کرد: این رودخانه از جریان آب خیرآباد یا همان آب شیرین که بالادست آن سد کوثر ساخته شده و بخش دیگر آن از خود رودخانه زهره که هردوی آن ها از استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرند.

وی افزود: رودخانه زهره به طور طبیعی EC بالایی دارد و ازآنجایی که از محل سازندگی عبور می کند سبب می شود EC بالاتر از حد مجاز 2 هزار تا 3 هزار و 500 هم بگذرد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در گذشته نه برداشت آبی صورت می گرفت و نه سمت حوزه خیرآباد سدی ساخته شده بود، گفت: یک سوم آب از حوزه خیرآباد وارد رودخانه زهره اصلی می شد که پس از مخلوط شدن این آب ها باهم یک EC متعالی را به وجود می آوردند و حق آبه کشاورزی هم تأمین می شد.

وی بابیان اینکه دو عامل سبب به هم خوردن استاندارهای موجود در آب زهره به هم بخورد گفت: ابتدا احداث سد کوثر و در نظر نگرفتن حق آبه ای برای کشاورزان دوم اینکه در بالادست رودخانه زهره در استان کهگیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی خوزستان در 67 سال گذشته بی سابقه بوده است

خشکسالی خوزستان در 67 سال گذشته بی سابقه بوده است