مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 11:402018-01-22بين الملل

آبه حرفی از جدول زمانی بازنگری در قانون پسا جنگ ژاپن نزد


نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) جلسه جدید پارلمان را با وعده های آشنایی درباره اصلاحات اقتصادی و دفاع قاطع تر آغاز کرد اما هیچ جدول زمانی مشخصی برای تحقق هدفش که همان بازنگری در قانون صلح طلب پسا جنگ است، - ارائه نکرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تلاش شینزو آبه، رهبر محافظه کار ژاپن برای تحقق جاه طلبی بلند مدتش با افزایش نگرانی ها درباره برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی و قاطعیت نظامی چین همزمان شده است.

احتیاط نخست وزیر ژاپن برای تبیین یک جدول زمانی، بیانگر وظیفه حساسی است که او در اصلاح ماده 9 قانون اساسی که اساسا داشتن ارتش را منع می کند، می بیند.

دولت های پیشین ماده 9 را به گونه ای تفسیر کرده اند که اجازه بدهد یک ارتش صرفا برای دفاع از خود وجود داشته باشد اما آبه که وارد ششمین سال نخست وزیری می شود، با هدف ساخت میراثی ماندگار قصد دارد بندی به قانون اساسی اضافه کند که نشان دهد داشتن نیروهای مسلح جزو قانون اساسی است.

آبه در پارلمان ژاپن گفت: امیدوارم تمام احزاب پیشنهادات واقعی به پارلمان ارائه کنند که به تعمیق بحث ها و حرکت رو به جلو منجر شود.

آیا زمان آن فرا نرسیده است که برای آیندگان و نوادگانمان پیشرفتی به سمت ساخت یک کشور جدید به ارث بگذاریم؟ اصلاحات به تایید دو سوم دو مجلس پارلمان و اکثریت رای ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبه حرفی از جدول زمانی بازنگری در قانون پسا جنگ ژاپن نزد

آبه حرفی از جدول زمانی بازنگری در قانون پسا جنگ ژاپن نزد