مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 11:252018-01-22اقتصادي

یک درصد جمعیت جهان صاحب 82 درصد ثروت تولیدی سال 2017 شدند


گروه بین المللی آکسفام امروز (دوشنبه) در گزارشی نسبت به جهت گیری بیشتر اقتصاد جهان به نفع میلیاردرها و سرمایه دارها هشدار داده و اعلام کرد، - مدیرعامل یکی از پنج شرکت برتر صنعت مد جهان طی چهار روز می تواند درآمدی به اندازه درآمد کل عمر یک کارگر کارخانه های پوشاک در بنگلادش به دست آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه کمپین بین المللی آکسفام در آستانه برگزاری اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس در گزارشی تلاش کرد تا توجه جهان را به مساله نابرابری اقتصادی جلب کند.

وینی بیانییما، مدیر اجرایی گروه بین المللی آکسفام گفت: افزایش عظیم سرمایه میلیاردرها نشان دهنده یک اقتصاد پویا نیست بلکه نشانه یک نظام اقتصادی ناکارآمد است.

او خاطرنشان کرد: مردمی که لباس های ما را درست می کنند، تلفن های همراه ما را مونتاژ می کنند و غذای ما را درست می کنند مورد استثمار قرار می گیرند تا از طریق آنها جریان کالاهای ارزان قیمت به طور مداوم تضمین شود اما از طرف دیگر سودهای کلان شرکت ها و سرمایه داران میلیاردر بیش از پیش افزایش پیدا می کند.

آکسفام در این گزارش خود با تیتر "به کار پاداش دهید نه به ثروت" عنوان کرد: سال گذشته میلادی 82 درصد ثروتی که تولید شد نصیب گروه یک درصدی ثروتمندترین مردم جهان شد در حالی که جمعیت 50


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک درصد جمعیت جهان صاحب 82 درصد ثروت تولیدی سال 2017 شدند

یک درصد جمعیت جهان صاحب 82 درصد ثروت تولیدی سال 2017 شدند