مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 10:002018-01-22اجتماعي

"واچرخند"، بارش را از اصفهان گرفت


مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: براساس آخرین خروجی مدل های پیش بینی هواشناسی، شرایط بهبود نسبی بارش در زمستان جاری نسبت به پاییز خواهیم داشت، - اما توزیع بارش طی ماه های آینده، دارای ناهمگنی زمانی و مکانی خواهد بود.

مجید بیجندی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در مجموع بارش ها در فصل زمستان کمتر از نرمال خواهد بود، اما کمبود بارش ناشی از فصل پاییز، به صورت کم بارشی انباشته تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: معمولا الگوی جوی در فصل تابستان، به گونه ای است که در بالای جو یک واچرخند جنب حاره ای در خاورمیانه و به ویژه در کشور ما حاکم است و شکل گیری ابر و فعالیت سامانه بارشی را محدود می کند.

این واچرخند (منطقه پرفشار دایره ای غیر منظم را که در آن جهت حرکت هوا مخالف جهتی است که در مراکز کم فشار موجود است) روی کشور عربستان و جنوب ایران شکل گرفته و مانع ایجاد سامانه بارشی می شود.

اگرچه این پدیده به طور معمول در فصل پاییز ضعیف می شود، اما در پاییز 96 واچرخند جنب حاره ای قوی تر از حد نرمال و میانگین بلندمدت بود و طبیعتا در این شرایط مانع نفوذ سامانه های بارشی به عرض های جغرافیایی پایین تر به ویژه به قسمت های مرکزی نظیر اصفهان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"واچرخند"، بارش را از اصفهان گرفت

"واچرخند"، بارش را از اصفهان گرفت