مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 09:562018-01-22سياسي

شهرداری حکم تخریب مسجد حوض معجردار را نداشته است


شهرداری حکم تخریب بنا نداشته و صرفا حکمی مبنی بر خروج این اثر از فهرست آثار ملی را از دادگاه گرفته بود.

- محمد بخشی محبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه شهرداری حکم تخریب بنا را نداشته، اظهار کرد: نکته بسیار مهم این است که شهرداری ادعا کرده تخریب با رأی دادگاه صورت گرفته در حالیکه طبق اعلام مدیرکل دادگستری، شهرداری تنها حکم خروج از ثبت میراثی بنا را داشته و حکم تخریب نداشته است.

وی با اشاره به اینکه قبلا میان شهرداری و اوقاف توافقی برای تخریب مسجد صورت گرفته بود، ادامه داد: همچنین حدود دوماه پیش از صدور رأی دادگاه مبنی بر خارج کردن اثر از ثبت توافقی میان مدیرکل میراث فرهنگی استان، مدیر پایگاه میراث فرهنگی در منطقه ثامن و شهرداری صورت گرفته که براساس آم مدیرکل میراث فرهنگی استان در آن زمان متعهد شد نسبت به اصلاح سند مسجد و جابه جایی آن از طریق مدیر اجرایی طرح اطراف حرم اقدام کند.

وی با بیان اینکه مدیران میراث فرهنگی وظیفه دارند از حیثیت میراثی مسجد دفاع کنند، افزود: به همین دلیل بناست امروز آقای رهنما برای ارائه توضیحات درباره این توافقنامه به دادسرا توضیحاتی را ارائه دهند.

بخشی محبی افزود: شهرداری در خصوص توافقات صورت گرفته، مکاتبات فرماندار وقت به استانداری و اینکه چه تعداد از آثار باید حفظ یا جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری حکم تخریب مسجد حوض معجردار را نداشته است

شهرداری حکم تخریب مسجد حوض معجردار را نداشته است