مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1396 ساعت 19:562018-01-21بين الملل

رویترز: اروپا برای راضی کردن ترامپ، در زمینه موشکی و منطقه ای به ایران فشار می آورد


خبرگزاری رویترز نوشته است که اتحادیه اروپا احتمالا برای راضی کردن ترامپ به ماندن در توافق هسته ای، در زمینه برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای به ایران فشار خواهد آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز روز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک آمریکایی و اروپایی نوشته است که اروپا برای راضی کردن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به حفظ برجام به دنبال فشار به ایران در زمینه برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای است.

دو هفته پیش، یک روز قبل از آنکه ترامپ تصمیمش درباره تمدید تعلیق تحریم های مرتبط با هسته ای ایران را اعلام کند، وزیران خارجه فرانسه، انگلستان و آلمان در بروکسل با همتای ایرانی شان دیدار و بر پایبندی اروپا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تأکید کردند.

به نوشته رویترز، مقامات آمریکایی می گویند این نشست و اظهارات مقامات اروپایی در حمایت از برجام موضع ترامپ را نرم تر نکرده و حتی او را بیش از پیش تحریک کرده است.

یک روز پس از آن نشست، ترامپ هرچند تعلیق تحریم های ایران ذیل برجام را تمدید کرد، اما در عین حال به اروپایی ها و کنگره آمریکا 120 روز زمان داد تا نواقص توافق هسته ای را برطرف کنند.

رویترز نوشته است که در واکنش به این ضرب الاجل، اروپایی ها گفت وگو برای تدوین طرحی را آغاز کرده اند که هدف آن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: اروپا برای راضی کردن ترامپ، در زمینه موشکی و منطقه ای به ایران فشار می آورد

رویترز: اروپا برای راضی کردن ترامپ، در زمینه موشکی و منطقه ای به ایران فشار می آورد