مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1396 ساعت 14:412018-01-21پزشكي

فوق تخصص پوست مطرح کرد لوازم آرایش باعث ایجاد جوش به دلیل انسداد منافذ پوست


جوش غرور جوانی با نام علمی آکنه ولگاریس بیماری است که مختص دوره هورمون های جنسی می شود، یعنی از سن بلوغ تا زمانی که میزان هورمون جنسی پایین آید، - در بدن وجود دارد.

فوق تخصص پوست در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، گفت: آنچه به عنوان آکنه یا جوش غرور جوانی با نام علمی آکنه ولگاریس شناخته می شود، بیماری است که مختص دوره هورمون های جنسی می شود، یعنی از سن بلوغ تا زمانی که میزان هورمون جنسی پایین آید، در بدن وجود دارد.

وی با اشاره به باور غلطی که جوش تنها مختص به دوره بلوغ است، گفت: این فکر قدیمی و نادرست است که احتمالاً بعد از سن بلوغ نیز در بدن مشاهده خواهد شد.

رضوانی گفت: برای جلوگیری از ایجاد جوش، رژیم غذایی ثابتی وجود ندارد تا به فرد پیشنهاد شود.

ممکن است هر فردی بنابر طبع خود با استفاده از یکسری مواد غذایی شرایط جوش زدنش بدتر شود، لذا فرد باید در طول دوران زندگی موادی که برایش مضر است را شناسایی و از آنها دوری کند.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال همه افراد با خوردن گردو وضعیت پوست شان بدتر نمی شود تا به آنها بگوییم گردو نخورند، اما اگر کسی مشاهده کرد با گردو، عسل، خرما (مواد غذایی مفید) و همچنین فست فود یا سس تند (مواد غذایی مضر) بدتر می شود، باید آن را از رژیم غذایی حذف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوق تخصص پوست مطرح کرد لوازم آرایش باعث ایجاد جوش به دلیل انسداد منافذ پوست

فوق تخصص پوست مطرح کرد لوازم آرایش باعث ایجاد جوش به دلیل انسداد منافذ پوست