مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1396 ساعت 13:102018-01-21دانش

منع رابطه عاطفی استاد و دانشجو در برخی کشورها


محیط علمی و آکادمیک دارای شأن و حرمتی است که باید از سوی اساتید و دانشجویان حفظ شود.

وضع برخی قوانین در این زمینه، به حفظ این حرمت ها کمک کرده و بستر لازم را برای علم اندوزی، - پرورش استعدادها و شکوفایی خلاقیت ها فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سینا پرس با این مقدمه نوشت: جدیدترین قوانین در این زمینه را دانشگاه ام آی تی در وبسایت خود قرار داده و مانند بقیه دانشگاه های امریکا اساتید و کارمندانی را که مسئولیت دانشجویان را دارند، از هر نوع رابطه عاطفی یا جنسی با دانشجویان منع کرده است.

این اقدام را می توان تلاشی در جهت کاهش جرایم با وضع قوانین شفاف تلقی کرد؛ به خصوص اینکه اگر قوانین رسمی و مدونی در زمینه رابطه استاد - دانشجو وجود نداشته باشد، در محیط دانشگاه شاهد نوعی بی نظمی خواهیم بود که می تواند زمینه ساز بروز مشکلات مختلف شود.

توجه ویژه استاد به یک دانشجو و حتی در برخی موارد، شکل گیری رابطه عاطفی میان استاد و دانشجو می تواند باعث ایجاد سوءتفاهم میان سایر دانشجویان و حتی مسئولان دانشگاه شود.

شاید این ذهنیت برای سایر دانشجویان ایجاد شود که دانشجوی مورد توجه استاد، از برخی مزیت های ناعادلانه مانند عدم نیاز به حضور در کلاس، دریافت آموزش های اختصاصی یا کسب نمره بالاتر بهره مند می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منع رابطه عاطفی استاد و دانشجو در برخی کشورها

منع رابطه عاطفی استاد و دانشجو در برخی کشورها