مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 14:462018-01-20سياسي

عدم رعایت اصول علمی در راه اندازی آب شیرین کُن ها خلیج فارس را نمک زار می کند


عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان از عدم رعایت اصول علمی در راه اندازی آب شیرین کُن ها خبر داد و گفت: عدم رعایت اصول علمی در راه اندازی آب شیرین کُن ها خلیج فارس را تبدیل به نمک زار می کند.

- احسان کامرانی امروز در گفت وگو با خبرگزاری فارس" در بندرعباس، اظهار کرد: اعتقاد علمی بنده بر این است که در توسعه، ساخت و راه اندازی آب شیرین کُن ها در سواحل اصول علمی به هیچ وجه رعایت نشده است.

وی افزود: پساب تولیدی ناشی از شیرین سازی آب دریا به شدت آلوده بوده و با آلایندگی بسیار زیاد و شوری بالا به زیست گاه آبزیان ساحلی لطمه وارد کرده و موجب نابودی این موجودات ساحلی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان تاکید کرد: اگر با این روند فعلی که توسعه آب شیرین کُن ها مد نظر دولت است پیش برویم دیری نمی پاید که شاهد از بین رفتن خلیج فارس و تبدیل آن به دریاچه نمک خواهیم بود، بنابراین توصیه می کنم که علاج واقعه را از قبل از وقوع دنبال کنیم و ارزیابی های زیست محیطی هر پروژه ای را به شدت مورد توجه و تاکید قرار دهیم.

کامرانی گفت: متاسفانه شاهدیم که سازمان محیط زیست کشور بدون مطالعه و ارزیابی شاخص محیط زیست و ارزیابی اثرات زیست محیطی اقدام به دادن مجوز به دستگاه ها و بخش خصوصی می کند که در دراز مدت اثرات تخریبی آن محیط زیست را از بین خواهد برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم رعایت اصول علمی در راه اندازی آب شیرین کُن ها خلیج فارس را نمک زار می کند

عدم رعایت اصول علمی در راه اندازی آب شیرین کُن ها خلیج فارس را نمک زار می کند