مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 13:502018-01-20سياسي

درخواست شورای امنیت برای برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان


شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت برگزاری انتخابات معتبر و شفاف در افغانستان همزمان با افزایش نگرانی در خصوص وخامت وضعیت امنیتی این کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه ای خواهان تداوم پیشرفت در اصلاحات انتخاباتی افغانستان در راستای برگزاری انتخابات پارلمانی معتبر و فراگیر در این کشور در 2018 و همچنین انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 شد.

این شورا از هیات کمک رسان سازمان ملل در افغانستان و همچنین برنامه توسعه سازمان ملل از بابت حمایت هایشان در این حوزه تحسین کرد و در عین حال آنها را تشویق کرد که حمایت شان را از نهادهای مدیریت انتخابا افغانستان افزایش دهند.

در عین حال شورای امنیت نسبت به ادامه تهدیدهای امنیتی در افغانستان از جانب گروه های تروریستی، افراط گر و خشونت طلب، گروه های مسلح تبهکار و عاملان تولید و قاچاق مواد مخدر اظهار نگرانی کرد.

همچنین شورای امنیت تاکید کرد، تهدیدهای بالقوه ای نیز از جانب افغانستان علیه منطقه وجود دارد.

این شورا از همه کشورها خواست تمامی قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه های مربوط به مبارزه با تروریسم را اجرا کرده و همکاری های امنیتی منطقه ای و بین المللی خود را با هدف تقویت اشتراک اطلاعات، کنترل مرزی و اعمال قانون و اجرای عدالت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست شورای امنیت برای برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان

درخواست شورای امنیت برای برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان