مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 11:202018-01-20سياسي

دومین موزه زنده دنیا تعطیل می شود!


هنوز دو ماه از ارائه لوح ثبت جهانی کلپورگان به عنوان نخستین روستای آسیا و اقیانوسیه نگذشته است که معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان دستور داده، - کارگاه سفالگری و دومین موزه زنده دنیا که در این روستا قرار دارد، تعطیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهریور ماه امسال، اسم روستای سفالگری کلپورگان به عنوان نخستین روستای آسیا و اقیانوسیه به فهرست شورای جهانی صنایع دستی اضافه شد.

روستایی که قدمت سفالگری در آن به هفت هزار سال می رسد و زنان آن توانسته اند این هنر- سنت قدیمی را تا کنون حفظ کنند.

کارشناسان و ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی بعد از بازدید از نخستین کارگاه سفالگری این روستا که قبل از انقلاب ساخته شده است و به واسطه فعالیتی که زنان سفالگر در آن انجام می دهند دومین موزه زنده دنیا محسوب می شود، اظهار شگفتی کردند.

غدا هیجاوی- رییس منطقه ای آسیا و اوقیانوسیه در شورای جهانی- به همراه معاونش احمد الفارسی در جشن جهانی روستای کلپورگان که 21 آذرماه در سراوان برگزار شد، شرکت کردند و لوح ثبت جهانی این روستا را به مسوولان و مردم سیستان و بلوچستان واگذار کرد.

هنوز دوماه از ارائه این لوح نگذشته است که مسوول کارگاه سفالگری و دومین موزه زنده دنیا اظهار می کند: معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفته است باید کارگاه این روستا تعطیل شود و هنرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین موزه زنده دنیا تعطیل می شود!

دومین موزه زنده دنیا تعطیل می شود!