مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 02:262018-01-19سياسي

مصطفی همدانی نقد سازه معناشناختی مدل ارتباطی منبع معنا از منظر حکمت متعالیه


نتایج این تحقیق که در راستای اسلامی سازی علوم انسانی در بخش ارتباط شناسی ارزیابی می شود، مبتنی بر نگاهی فلسفی به مسئله معنا است.

- نقد سازه معناشناختی مدل ارتباطی منبع معنا از منظر حکمت متعالیه نتایج این تحقیق که در راستای اسلامی سازی علوم انسانی در بخش ارتباط شناسی ارزیابی می شود، مبتنی بر نگاهی فلسفی به مسئله معنا است.

چکیده مدل منبع معنا که توسط جناب آقای دکتر محسنیان راد در حوزه ارتباط شناسی تولید شده است، سال ها است که در دانشگاه های کشور مورد استفاده استادان و دانشجویان رشته ارتباطات و نیز مبنای نظری برخی پایان-نامه های تحصیلات تکمیلی در دیگر رشته ها است.

سازه معناشناختی این مدل درباره چیستی معنا و کجایی معنا که با تاثر از نظریات دیوید برلو در معناشناسی و نیز نظریات روانشناسان ماده گرا شکل گرفته است، از منظر حکمت متعالیه دارای اشکالات فلسفی است.

این نوشتار با رویکرد حکمت متعالیه و با نگاهی ضمنی به یافته های نوین علوم شناختی، به نقد این سازه به عنوان انگاره مورد ابتنای مدل مولف پرداخته است.

این پژوهش با شیوه تحلیلی - اسنادی انجام شده است.

نتایج این تحقیق که در راستای اسلامی سازی علوم انسانی در بخش ارتباط شناسی ارزیابی می شود، مبتنی بر نگاهی فلسفی به مسئله معنا است که با گذار از رهیافت فیلسوفان مشایی، ضمن پذیرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصطفی همدانی نقد سازه معناشناختی مدل ارتباطی منبع معنا از منظر حکمت متعالیه

مصطفی همدانی نقد سازه معناشناختی مدل ارتباطی منبع معنا از منظر حکمت متعالیه