مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1396 ساعت 12:002018-01-19اقتصادي

خطری دوباره برای جنگل های شمال/ "راش" هم روبه نابودی


رییس انجمن جنگلبانی ایران از در خطر انقراض قرار گرفتن گونه"راش" به عنوان یکی از مهمترین گونه های درخت جنگل های شمال ایران خبر داد و گفت: - خطری دوباره برای جنگل های شمال/ "راش" هم روبه نابودی رییس انجمن جنگلبانی ایران از در خطر انقراض قرار گرفتن گونه"راش" به عنوان یکی از مهمترین گونه های درخت جنگل های شمال ایران خبر داد و گفت: در اهمیت این گونه همین بس که بیش از 30 درصد جنگل های شمال را گونه راش تشکیل می دهد که خطر انقراض آن را تهدید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی کیا دلیری در همایش آینده طبیعت ایران که با محوریت بررسی تخریب قله شاهوار به واسطه فعالیت های معدنی برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر این، شرایط نامطلوب زیستی در ایران، گونه های شمشاد، ممرز و انجیری و .

را نیز رو به نابودی برده است.

وی خطر نابودی جنگل ها در برخی نقاط کشور را جدی برشمرد و افزود: آمار رسمی نشان می دهد که حدود 42 درصد جنگل های شمال رو به نابودی و اضمحلال هستند.

رییس انجمن جنگلبانی ایران با انتقاد از برداشت بی رویه و بهره برداری های غیراصولی از جنگل های کشور، از فقر به عنوان مهمترین عامل موثر در افزایش این بهره برداری ها دانست و افزود: فقر در مناطق روستایی و خصوصا روستاهای حاشیه جنگل سبب می شود که سودجویان با بهره کشی از این افراد به برداشت بی رویه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطری دوباره برای جنگل های شمال/ "راش" هم روبه نابودی

خطری دوباره برای جنگل های شمال/ "راش" هم روبه نابودی