مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1396 ساعت 11:102018-01-19بين الملل

مناقشه «اسمی» میان یونان و مقدونیه


" مقامات آتن و اسکوپیه جهت دستیابی به راه حلی برای مناقشه اسمی مقدونیه در سازمان ملل متحد گردهم آمدند.

مقامات آتن و اسکوپیه جهت دستیابی به راه حلی بری مناقشه اسمی مقدونیه که طی 27 سال گذشته موجب تنش سیاسی میان یونان و مقدونیه بوده است، در سازمان ملل متحد گردهم آمدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آاتولی سازمان ملل مقدونیه را با عنوان جمهوری مقدونیه یوگسلاوی سابق به رسمیت می شناسد، اما این کشور می خواهد فقط از نام مقدونیه استفاده کند.

یونان نیز به دلیل اینکه نام منطقه ای واقع در بخش شمالی این کشور مقدونیه است و این وضعیت در آینده ممکن است باعث بروز اختلاف ارضی بین دو کشور همسایه شود، با استفاده از نام مقدونیه مخالفت می کند.

متیو نیمتز، میانجی گر سازمان ملل در گفت وگو با خبرنگاران پس از دیدار با نمایندگان دو کشور اعلام کرد که در حال حل و فصل مناقشه اسمی میان یونان و مقدونیه هستند.

این مقام سازمان ملل با بیان اینکه به نمایندگان دو کشور یک راه حل پیشنهاد داده است و طرف ها پس از برگشتن به کشورشان با مقامات مرتبط پیشنهاد وی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد، از پیشروی مثبت روند حل این مناقشه ابراز امیدواری کرد.

خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناقشه «اسمی» میان یونان و مقدونیه

مناقشه «اسمی» میان یونان و مقدونیه