مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1396 ساعت 10:552018-01-19اقتصادي

تولید زعفران مرغوب استان اردبیل از مرز 100 کیلوگرم گذشت


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خوشبختانه زعفران کاران استان اردبیل در سالجاری موفق شدند به میزان 104کیلوگرم زعفران مرغوب و معطر تولید کنند که متوسط میزان عملکرد باغات زعفران در یک هکتار به دو کیلو و 200 گرم رسید.

-     به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد شهریار با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای موفقیت آمیز سیاست اصلاح الگوی کشت و همچنین استفاده بهینه از آب کشاورزی و افزایش میزان درآمد اقتصادی بهره برداران در سالجاری بیش از 38 تن پیاز مرغوب زعفران در بین زعفران کاران استان توزیع شد .

این مقام مسئول افزود: میزان یارانه تخصیص یافته برای خرید پیاز زعفران به میزان 12 تن و 800 کیلوگرم 64 میلیون ریال بود که امیدواریم با توجه به آموزشهای گسترده ای که در کارگاههای ترویجی و آموزشهای انفرادی و همچنین برنامه های متنوع آموزشی که از سیمای مرکز اردبیل به این عده از بهره برداران استان داده می شود بیش از پیش شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در استان باشیم .

شهریار تصریح کرد: درمجموع 32 هکتار از باغات زعفران در مساحت کمتر از یک هکتار توسط تعداد 167 بهره بردار و نزدیک به 26 هکتار بالای یک هکتار توسط 15 نفر بهره بردار مدیریت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید زعفران مرغوب استان اردبیل از مرز 100 کیلوگرم گذشت

تولید زعفران مرغوب استان اردبیل از مرز 100 کیلوگرم گذشت