مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1396 ساعت 19:552018-01-18سياسي

رییس جمهور قزاقستان: برجام باید ادامه یابد/ با ترامپ در این باره صحبت کردم


" رییس جمهوری قزاقستان برجام را موفقیت دیپلماسی چندجانبه دانست و گفت این موفقیت از طریق اعتماد سازی اتفاق افتاده و امیدواریم برای ادامه اجرای آن تلاش شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، نور سلطان نظربایف که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، روز پنج شنبه با حضور در نشست این شورا با موضوع منع گسترش سلاح های کشتار جمعی، این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: کشور ما عضو تمامی عهدنامه های بین المللی منع و خلع گسترش سلاح های کشتار جمعی است و همواره در این راستا به عنوان نمونه ای برای کشورهای دیگر فعالیت کرده است.

رییس جمهوری قزاقستان اظهار کرد: ما کشور خود را مستقل و محکم ساخته ایم و با فاصله گرفتن از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی، امنیت کشورمان را حفظ کرده ایم.

در این راستا از کشورهای دارای قدرت هسته ای می خواهیم که از تنش و تجاوز دوری کنند و از ایران و کره شمالی می خواهیم از نمونه قزاقستان الگو بگیرند.

نظربایف اضافه کرد: نمونه کره شمالی می تواند کشورهای دیگر را نیز به این راه بیندازد و من پیشنهاد می کنم که شورای امنیت قطعنامه ای جداگانه برای مقابله با کشورهایی که از اصول ان پی تی تخلف می کنند، تصویب کند.

وی ادامه داد: برای رفع منافع اختیار کردن سلاح هسته ای ، من پیشنهاد می کنم که قطعنامه ای الزام آور برای عدم استفاده از سلاح هسته ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور قزاقستان: برجام باید ادامه یابد/ با ترامپ در این باره صحبت کردم

رییس جمهور قزاقستان: برجام باید ادامه یابد/ با ترامپ در این باره صحبت کردم