مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1396 ساعت 18:302018-01-18سياسي

دلیل خشکی دریاچه ارومیه تاکنون مشخص نشده است


مدیرگروه بهداست محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: دلیل خشکی دریاچه ی ارومیه تاکنون مشخص نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا دهقان زاده ریحانی در سمینار برنامه جامع مخاطرات بحران خشکی دریاچه ارومیه (آمادگی نظام سلامت) با بیان این مطلب اظهار کرد: هیچ منبع اطلاعاتی و دیتابیس درست و دقیقی برای ارائه ی دلایل مستند در زمینه ی خشکی دریاچه ی ارومیه وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان این که طوفان های گرد و غبار می توانند تا 20 هزار کیلومتر راه بپیمایند، عنوان کرد: طوفان های گرد و غبار فاصله ای نمی شناسند و می توانند کل کره ی زمین را دور بزنند.

وی تاکید کرد: طبق تحقیقات به عمل آمده کروم، آرسینک و نیکل از جمله فلزات و عناصر سنگین موجود در طوفان های گرد و غبار و آب های آلوده ی برخی دریاچه ها هستند که همواره به عنوان عوامل اصلی سرطان زا مطرح شده اند.

دهقان زاده افزود: بنابه مطالعات انجام شده، در روی زمین های کشاورزی حوضه ی آبریز دریاچه ی ارومیه حدود یک هزار و 800 تن سموم شیمیایی مصرف شده که بخش زیادی از آن وارد دریاچه شده است.

وی در ادامه با بیان این که تنها دلیل تغییر شرایط آب و هوایی عوامل انسانی هستند، گفت: climate change یا تغییر آب و هوا ناشی از رفتار نادرست انسان با طبیعت و زمین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل خشکی دریاچه ارومیه تاکنون مشخص نشده است

دلیل خشکی دریاچه ارومیه تاکنون مشخص نشده است