مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1396 ساعت 15:052018-01-18فرهنگي

تئاتر هنر گفت وگوی هنرمند با جامعه است


علی رفیعی در پیامی به جشنواره تئاتر فجر گفت: تئاتر هنر گفت وگو است، اما نه به مفهوم گفت وگوی صحنه ای میان بازیگران؛ بلکه گفت وگوی هنرمند با جامعه ای که در آن زیست می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بر اساس خبر رسیده، علی رفیعی، مدرس، نویسنده، مترجم، طراح صحنه و لباس و کارگردان تئاتر و سینما در پیامی ارسالی اش برای سی وششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، به ویژگی های تئاتر اشاره کرده و مهم ترین وظیفه آن را ایجاد شعف در بازیگر، کارگردان و تماشاگر بیان کرده و حضور مدیران آگاه و مدبر را تنها راه رسیدن به این امر دانسته است.

پیام علی رفیعی برای سی وششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر به این شرح است: تمام جوامع زنده و پویا در چهارچوب سیاست های توسعه خود، برای آشنایی و شناخت آثار ارزشمند جهان و شکل های نوین اجرایی هنرهای نمایشی اهمیت و اعتبار به سزایی قائل اند.

این آثار و شکل های نوین اجرایی هیچ گاه به طبقه و قشر خاصی محدود نمی شوند.

مهم ترین راز ماندگاری و جاودانه بودن آثار متعلق به اعصار طلایی تئاتر در این است که نه به قشر خاصی محدود می شوند و نه به طبقه ای خاص.

تئاتری که مکان تقابل و رودررویی افکار و اندیشه های عصر و زمانه اش نباشد، تئاتری که از ارائه و معرفی عصر خود روی گردان باشد و نخواهد یا نتواند بازتاب اندیشه های عصر خود و شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تئاتر هنر گفت وگوی هنرمند با جامعه است

تئاتر هنر گفت وگوی هنرمند با جامعه است