مطالب مرتبط:
پشت پرده سیاست های انتخاب عکس در گاردین
سرمربی استقلال برای انتخاب مهاجم فقط خودش را قبول دارد
دلایل خاص سرمربی استقلال برای انتخاب هوشمندانه خود !
آسفالت امروز محصول باند بازی است/ همه مدعی مالکیت رودخانه های رشت هستند غیر شهرداری/ شهردار حتی نمی تواند کارکنان خود را انتخاب کند
انتخاب یزد به عنوان شهر پایدار انرژی در جهان معماری سازگار با طبیعت شاخصی برای انتخاب
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1396 ساعت 16:312018-01-17سياسي

پشت پرده سیاست های انتخاب عکس در گاردین


مدیر سرویس عکاسی روزنامه و وب سایت «گاردین» با بیش از 20 سال تجربه سردبیری حوزه عکس، اعتقادهایش را درباره چشم انداز خبر در عصر فعلی و آینده عکاسی در خبر ارایه می کند و معتقد است «موارد حقوقی و اخلاق خبرنگاری همان قدر که دنیای نوشتاری را شامل می شود، - پشت پرده سیاست های انتخاب عکس در گاردین فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:مدیر سرویس عکاسی روزنامه و وب سایت گاردین با بیش از 20 سال تجربه سردبیری حوزه عکس، اعتقادهایش را درباره چشم انداز خبر در عصر فعلی و آینده عکاسی در خبر ارایه می کند و معتقد است موارد حقوقی و اخلاق خبرنگاری همان قدر که دنیای نوشتاری را شامل می شود، به همان اندازه نیز در مورد عکاسی خبری صدق می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فیونا شیلدز تاکید می کند به دنبال اصالت، کیفیت و تایید درستی یک عکس باشید و بالاتر از همه این ها، صداقت داشته باشید.

مدیر سرویس عکاسی روزنامه و وب سایت گاردین درباره تغییرات عکاسی خبر در این روزها اظهار می کند ما در حال حاضر فقط دو عکاس ثابت در گاردین داریم.

اکثر همکاری های ما با عکاسانی است که طبق یک قرارداد موقت فقط هفته ای چند روز مشخص با ما کار می کنند یا عکاسان آزادی که شناخته شده و قابل اعتمادند.

او همچنین می گوید اخیرا اینستاگرام را محل مناسبی برای شناسایی پروژه های مشخصی می بینم که می توانم تحسین شان کنم و حتی ریسک انتشارشان را بپذیرم.

همچنین اینستاگرام راهکار مناسبی برای عکاسان جهت نمایش روش های زیبایی شناسانه متفاوتی است که معمولا نمی توانند در یک پروژه عکاسی کوتاه مدت به نمایش بگذارند، اتفاقی که می تواند آن ها را از خستگی این پروژه ها خارج کند.

مدیر سرویس عکس گاردین را بیشتر بشناسیم فیونا شیلدز به عنوان مدیر بخش عکس گاردین پوشش خبری بسیاری از تاریخی ترین اتفاقات زمان ما را مانند حادثه 11 سپتامبر، مرگ پرنسس دایانا، بهار عربی، حملات تروریستی لندن، جنگ های عراق و افغانستان و اتفاقات دیگر بر عهده داشته است.

او با بیش از دو دهه تجربه سردبیری عکس در روزنامه های مختلف به فرد معتبری در این حوزه بدل شده است.

به عنوان مثال او داوری جوایز جهانی عکس سونی و جایزه پرتره تیلور وسینگ را برعهده داشته و کاندیدای جایزه پریکس پیکت بوده است.

وبسایت عکاسی لنز کالچر به بهانه اینکه شیلدز قرار است به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جایزه اکسپوژر لنز کالچر حضور داشته باشد، با او مصاحبه ای انجام داده که متن آن در ادامه می آید: فیونا، چه چیزی در ابتدا شما را به سمت عکاسی سوق داد؟ آیا در لحظه خاصی چراغی در ذهنتان روشن شد و دریافتید باید در این حوزه کار کنید؟ من در اصل به عنوان خبرنگار حوزه چاپی آموزش دیدم، و در ابتدا آینده ام را بعنوان یک نویسنده می دیدم.

فکر می کنم علاقه من به عکاسی در آن زمان کاملا تفریحی بود؛ برای خودم عکس می گرفتم، اتاق تاریک کوچکی در آپارتمانم داشتم و به طور پاره وقت در یک فروشگاه دوربین عکاسی کار می کردم.

اما وقتی به عقب نگاه می کنم، متوجه می شوم در واقع چیزی بیشتر از همه این ها در من وجود داشت.

یکی از اولین مصاحبه های من به عنوان یک دانشجو، گفت وگویی با تیم پیج عکاس جنگ ویتنام بود.

او به من بینش شگفت انگیزی از مهارتش و طبیعت واقعی عکاسی خبری داد.

در اولین شغلم به عنوان مسئول امور جاری مجله به سرعت دریافتم بیشتر استعدادم در حوزه داستان گویی تصویری، صفحه بندی و ویرایش تصویر است تا ساخت یک داستان جذاب یا خبر فوری! بنابراین تلاش هایم را در این جهت متمرکز کردم و به نظر می رسد تصمیم خوبی گرفتم.

به عنوان رییس بخش عکس یکی از رسانه های اصلی، احساس می کنید که مسئولیت مشخصی در فضای رسانه ای رو به تحول امروز، دارید؟ به طور قطع همینطور است؛ من احساس مسئولیت عمیقی برای نحوه ارائه داستان هایمان در گاردین دارم.

در نظر گرفتن اینکه عکس های ما چگونه بر انسان هایی که در عکس ها هستند، تاثیر می گذارد موضوع مهمی است.

اینکه این عکس ها چطور موضوعات سیاسی را شکل دهد و تغییر به وجود بیاورد.

زمانی گاردین یک سازمان خبری در بریتانیا بود اما وبسایت ما اکنون توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان دیده می شود.

فکر می کنم این موضوع قطعا انتخاب های ما را تحت تاثیر قرار می دهد که به نظرم یک فرایند رو به تکامل است.

خوانندگان و بینندگان ما تشویق می شوند تا مشارکت کنند، نظرات و صدایشان را به اشتراک بگذارند.

این موضوع یک همکاری ارزشمند در جهت تنوع در روزنامه نگاری ماست.

شما در پوشش خبری اتفاقات تاریخی بسیاری نقش داشته اید؛ به نظر شما رویکرد ما به این موضوعات تغییر کرده است یا نه؟ می دانم که روش انتشار عکس ها تغییر کرده مثل شبکه های اجتماعی، رسانه دیجیتال و غیره.

اما کنجکاوم بدانم که آیا این تغییر در نحوه انتشار، پا به پای تغییر در طرز فکر جلو می رود یا خیر؟ تکنولوژی به سرعت انتشار اخبار سرعت بخشیده است، عکس ها تقریبا بلافاصله بعد از وقوع یک حادثه به دست ما می رسند.

به این معنا که قوه تشخیص یک سردبیر عکس، برای انتشار عکس مناسب به فاکتوری حیاتی تبدیل شده است.

درست نیست اخبار را سانسور کنیم، اما در عین حال انتشار تصاویر صریح و خشن (به طور مثال) می تواند جایگاه افرادی را که درگیر ماجرا هستند، در معرض خطر قرار دهد و خواننده یا بیننده را به جای درگیر کردن با داستان از آن دور کند.

علاوه بر این، در هر موقعیت خبر فوری، تصاویر به سرعت به شبکه های اجتماعی راه پیدا می کنند.

ما به دنبال این هستم اخبار و گزارش ها را هر دقیقه به شکل آنلاین به روز کنیم، اما ریسکی در انتشار شتابزده عکس ها وجود دارد؛ ممکن است تصاویری که در ابتدا به عنوان مدرک و سند در نظر گرفته می شوند، بعدها به یک کلک تصویری یا ارائه نادرست اطلاعات تبدیل شوند.

ارزشش را دارد چند لحظه صبر کنید و به دنبال تایید صحت تصویر باشید.

آیا شما تغییرات حوزه شغلیتان را حس کردید؟ از دید من، بنظر می رسد تغییر مهمی در رابطه سازمان های مهم خبری و عکاسان رخ داده است.

بسیاری از عکاسان که عادت داشتند جزو کادر اداری باشند، اکنون ترجیح می دهند به طور آزاد فعالیت کنند.

اشکالی در این تغییر می بینید؟ چه فایده هایی در آن وجود دارد؟ ما در حال حاضر فقط دو عکاس ثابت در گاردین داریم.

اکثر همکاری های ما با عکاسانی است که طبق یک قرارداد موقت فقط هفته ای چند روز مشخص با ما کار می کنند یا عکاسان آزادی که شناخته شده و قابل اعتمادند.

اعتماد یک فاکتور مهم در این رابطه است.

هر عکاسی که از طرف ما مامور می شود، در واقع نماینده گاردین است.

بنابراین اهمیت دارد که آنها متوجه جریانات باشند و در راستای ارزش های سازمان عمل کنند.

این فهم و درک به هر آژانسی که با ما در حال فعالیت و همکاری باشد، قابل تعمیم است.

همچنین ما باید اطمینان حاصل کنیم که هر عکس تایید شده ای، دارای اصول درست روزنامه نگاری باشد، یا دستکاری شده یا ساختگی نباشند.

صادقانه بگویم، تشخیص یک عکس با دقت فتوشاپ شده تقریبا غیرممکن است.

بنابراین رعایت این اصول ضروری است و در یک لیست شرایط و ضوابط به تمام همکاران ما ارسال شده است.

دوست دارم نگاهی داشته باشیم به یکی از مجموعه عکس هایی که توسط گاردین منتشر شده است.

می توانید به یکی از ماموریت های محبوب اخیرتان اشاره کنید؟ داستان چطور اتفاق افتاد؟ چطور عکاس را انتخاب کردید، چه ارتباطاتی با عکاس در طول فرایند پروژه داشتید و چرا در نهایت یکسری عکس های خاص را انتخاب کردید؟ وقتی بحث پوشش پروژه های طولانی تر پیش می آید، تنوع بیشتری برای راه های ارائه موضوع در اختیار داریم.

اخیرا کریستین سینیبالدی، یکی از عکاسان آزادی که همکاری های منظمی با او داشته ایم، به همراه خبرنگاری به نام سیمون هتنستون و تصویربرداری به نام الک هیلی بر روی موضوع پیچیده ای کار کردند تا بتوانند درک درستی از مردمی که در یک برج مسکونی در لندن در همسایگی ی برج گرنفل، جایی که آن حادثه آتش سوزی وحشتناک اتفاق افتاد، پیدا کنند.

داستان (اشاره به آتش سوزی برج گرنفل لندن) نیازمند یک رویکرد محتاطانه بود تا مردم ساکن آنجا حاضر شوند در خانه هایشان را به روی تیم رسانه ای ما باز کنند.

بنابراین، عکاس با توجه به این نیاز و همچنین توانایی هایش در پرتره و رپرتاژ انتخاب شد.

بنا شد که عکس ها در نهایت در نسخه چاپی مجله آخر هفته ما کار شود، به علاوه ی عکسی برجسته برای روی جلد و یک مجموعه عکس که می توانست مکمل تصاویر ویدئویی باشد که قرار بود آنلاین از آنها استفاده کنیم.

در طول مدت تکمیل داستان کریستین به طور دائم با من، سیمون، تیم چندرسانه ای و تیم مجله در تماس بود.

نتیجه نهایی حاصل همکاری، عکاسی و ارائه ظریف و بیان کننده ی داستان مهم آدم هایی بود که در زیر سایه گرنفل زندگی می کردند و موقعیت های مشابهی را با رنج دیدگانِ این فاجعه تجربه می کردند.

چگونه از اتفاقات و رویدادهای مرتبط به عکاسی مطلع می شوید؟ خبرنامه ها؟ اینستاگرام؟ مجلات؟ من نشریه های عکاسی را دنبال و از نمایشگاه ها بازدید می کنم.

همچنین به عنوان داور در مسابقات حاضر هستم و عکاسان، سازمان های خبری و رقبایمان را در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام دنبال می کنم.

اخیرا اینستاگرام را محل مناسبی برای شناسایی پروژه های مشخصی می بینم که می توانم تحسین شان کنم و حتی ریسک انتشارشان را بپذیرم.

همچنین اینستاگرام راهکار مناسبی برای عکاسان جهت نمایش روش های زیبایی شناسانه متفاوتی است که معمولا نمی توانند در یک پروژه عکاسی کوتاه مدت به نمایش بگذارند، اتفاقی که می تواند آن ها را از خستگی این پروژه ها خارج سازد.

حالا که صحبت به اینستاگرام رسید باید بگویم که من هیچ وقت حدس نمی زدم که اینستاگرام بتواند چنین نقشی را در انتشار اخبار در جهان ایفا کند.

قدم بعدی چیست؟ پیش بینی خاصی از آینده خبر/عکاسی دارید؟ هواپیماهای بدون سرنشین (شات های هوایی)؟ واقعیت مجازی؟ من خوش شانسم که برای یک سازمان پیش رو در حوزه دیجیتال کار می کنم.

ما همیشه در حال یافتن راه های جدید برای ارائه خبرهایمان هستیم.

پروژه های هواپیماهای بدون سرنشین و واقعیت مجازی که دیگر همین الان که من و شما با هم صحبت می کنیم جزو ابزار مورد استفاده ما هستند.

بسیاری از عکاسان ما همچنین تصویربرداران توانایی نیز هستند.

اما در کل حتی اگر در لحظاتی عکاسی بهترین راه ارائه خبری نباشد، هنوز می تواند جزو قوی ترین و در دسترس ترین رسانه ها برای داستان گویی تصویری باشد.

عادت های ما در حال تغییر در مسیری است باعث قدرت گرفتن عکس خوب شده است؛ به عنوان مثال دریافت و هضم اخبار در اندازه کوچک در موبایل هایمان! چه توصیه ای برای جوانان عاشق عکسی دارید که قصد دارند راه شما را دنبال کنند؟ فکر می کنید دبیران عکس/ مدیران عکاسی نیازمند ویژگی های شخصیتی یا مهارت های خاصی هستند تا بتوانند موفق شوند؟ من در طی دو دهه ی اخیر رضایت بخش ترین شغل ممکن را با مشارکت در گزارش اتفاقات تاریخی داشته ام.

واقعا خوش شانسم که کار چالش برانگیز، جذاب و شگفت آوری را هر روز انجام می دهم.

این امتیاز را داشتم که با بهترین عکاسان جهان همکاری کنم.

هنوز عاشق دیدن عکس ها هستم و همواره با دیدن یک رویکرد بدیع یا یک لحظه نبوغ آمیز از عکاسی خبری شگفت زده و خوشحال می شوم.

لحظه ای در پیشنهاد دبیری عکس به دیگران به عنوان یک انتخاب شغلی مناسب تردید نمی کنم.

با همه اینها، یکسری تمرین خبرنگاری را توصیه می کنم زیرا چند اصول مهم است که باید به آن ها آگاهی داشت.

به عنوان مثال موارد حقوقی و اخلاق خبرنگاری همان قدر که شامل دنیای نوشتار می شود به همان اندازه نیز در مورد عکاسی خبری صدق می کند.

مطمئن نیستم غریزه لازم برای داشتن نگاهی زیبایی شناسانه کاملا یادگرفتنی باشد، اما می تواند با یادگیری بهبود یابد.

توصیه ام به هر دبیر عکس جوانی این است که تلاش کند حواسش به این نکته باشد که اگر تصویری روی او تاثیر می گذارد ممکن است آن عکس همان قدر هم بتواند با مخاطبین اش ارتباط برقرار کند.

ایجاد این ارتباط و تعامل جذاب در یک داستان، توانایی یک دبیر عکس خوب است.

به دنبال اصالت، کیفیت و تایید درستی یک عکس باشید و بالاتر از همه این ها صداقت داشته باشید.

به عنوان داور جایزه اکسپوژر لنز کالچر ، شما به احتمال زیاد با آثاری روبرو می شوید که تا بحال آن ها را ندیده اید.

امیدوار هستید چه چیزی را در آثار راه یافته ببینید؟ یک داستان جدید یا یک داستان آشنا که به شیوه ای جدید بیان شده است؟ من همیشه به دنبال راه جدید برای ارائه داستان یا یک نگاه جدید در جهان هستم.

جوایز عکاسی راه خوبی برای کشف استعدادهای در حال ظهور و پیدا کردن آثار اصیل هستند.

مشتاقانه در انتظار فرایند داوری این مسابقه هستم و امیدوار دارم با چند کار شگفت آور مواجه شویم.

پی نوشت: عکس های موجود در این مصاحبه از مقاله اخیر مجله هفتگی گاردین با نام زندگی در سایه گرنفل: برج همسایه انتخاب شده اند.


کلید واژه ها: عکاس - عکاسی - گاردین - روزنامه - سایت گاردین - اینستاگرام - مدیر - سرویس - وب سایت - عکاسان - جایزه - پروژه - انتخاب - آینده - نمایش - افغانستان - پرده - قرارداد - تاریخی - مصاحبه - زیبایی - راهکار - همشهری - فرهنگ - حادثه - خستگی - آزادی - گزارش - جهانی - پرتره

آخرین اخبار سرویس:
رضا خسروی اسلام اعتدالی، انحراف از اسلام ناب

یادداشت/ حسین قدیانی ما اهل فتنه و انحراف نیستیم مردم سالاری تنها بماند!

آزادراه دیررس!

رویدادهایی که امروز خبری می شود

تیپ متفاوت مارال فرجاد در آبادان! + عکس

سخنرانی الهام چرخنده در نماز جمعه (عکس)

آتش و خشم در کاخ سفید ترامپ (قسمت 38)/ تحریف واقعیت ها

رسول سنایی راد ضرورت خروج از تله برجام با چرخش در سیاست های راهبردی

تصاویر منتخب حیات وحش ‎

رویدادهایی که امروز خبری می شود

مدارا برای همه

جشن تولد علی دایی در منزل لوکسش! + عکس

باهنر: "حرکات احمدی نژاد" دارد تند می شود/مقامات قضایی گفته اند برای برخورد باید "شرایط" فراهم شود

اعلام زمان واریز "حقوق اسفند ماه" کارکنان دولت

افشاگری وزیر سابق اطلاعات درباره "زهرا کاظمی"

اعزام حج، خلاف حقوق ملت ایران است

تیر خلاص به سازمان تأمین اجتماعی

کاهش 15 درصدی خدمات بیمه سلامت در سال 97

پرواز های امروز فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

علی یوسفی نژاد، مرتضی عزتی تحلیل محتوای برنامه های توسعه جمهوری اسلامی ایران (برنامه سوم و چهارم) برمبنای نظریه توسعه ای استخراج شده از دیدگاه امام خمینی(ره)

اقدامات داخلی و تبعات خارجی

دانشگاه، کانون توسعه و پرسش گری

قم، برند بین المللی برای نشر کتاب دین

روزنامه استخدامی استان البرز و شهر کرج | یکشنبه 6 اسفند 96

فال آنلاین دیوان حافظ یکشنبه ششم اسفند ماه 96

«مدیریت» در روابط عمومی

جلدپیروزی/یکشنبه6اسفند96

واکنش انصارالله یمن به شایعه شهادت الحوثی

روزنامه استخدامی استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند | یکشنبه 6 اسفند 96

صفحه اول روزنامه های کشوری و استانی؛یکشنبه ششم اسفند ماه 96/تصاویر

رابط جدید میان اصلاح طلبان و رهبری چه کسی خواهد بود؟

جلدابرارورزشی/یکشنبه6اسفند96

طلوع نور ؛ سوره توبه صفحه 205 آیات 112 تا 117

دستگیری احتمالی احمدی نژاد

روزنامه استخدامی استان خراسان شمالی و شهر بجنورد | یکشنبه 6 اسفند 96

کنایه صادق زیباکلام به احمد ی نژاد درباره مهندسی انتخابات

نتانیاهو ترامپ را برای افتتاح سفارت دعوت می کند

رویدادهایی که امروز در قم خبری می شود/6 اسفندماه

گزارشی از اقدامات محرومیت زدایی سپاه در سال 1396 جنگی بزرگ برای غلبه بر دشمنی به نام محرومیت

حرکات احمدی نژاد دارد تند می شود/ چرخش به سمت ایراد گرفتن از کلیت نظام

اسناد تلافی جویانه دمکرات های آمریکا در مقابل جمهوریخواهان

اینتر بار دیگر با پیروزی آشتی کرد

مشکلات گردشگری در ایران

زمان محاکمه آشوبگران خیابان پاسداران

خدیجه سفیری، افسانه کمالی، الهه فرجی بررسی جامعه شناختی نگرش مثبت به فرزند

مبارزه ی با فساد، یک جنبه ی اخلاقیِ محض نیست؛ اداره ی کشور متوقف به مبارزه ی با فساد است

ذکری که دعاهایتان را مستجاب وگناهانتان را پاک می کند

جریان شناسی فرقه دراویش گنابادی خرقه های وارونه

به مناسبت آغاز احداث راه آهن سراسری (1306ش) تمنای تکنولوژی

نماینده مجلس: محکم پای استیضاح آخوندی ایستاده ایم

وقتی ترامپ آدرس محل طاسی موهایش را می دهد! + عکس

وحید بیگدلی، ایمان تهرانی بررسی برنامه های توسعه پنجم از نگاه اقتصاد اسلامی

درخواست شورای عالی استان ها ازمجمع تشخیص برای بازگشت سپنتا

یادداشت/سید عبدالله متولیان کارنامه مردودی دولت در اقتصاد مقاومتی

جواد شجاعی؛ بهجت یزدخواستی ‏ مرور سیستماتیک مطالعات کاهش باروری در دو دهه ی اخیر

تشخیص 15 ژن که ویژگی های صورت انسان را تعیین می کنند

سید جعفر صادقی، عبدالهادی فقهی زاده، محمدهادی امین ناجی تحلیل انتقادی فضایل اختصاصی عبدالله بن عباس در روایات

محمدرضا هدایت پناه، قاسم خانجانی مناسبات فکری دو حوزه علمی تشیع قم و اهواز

بهروز یل کاربرد رسانه های اجتماعی – تعاملی وب 2 در انجام تحقیقات دانشگاهی

سردار نقدی: مسئولان باید از مردم عذرخواهی کنند

تیپ سحر دولتشاهی در یک رستوران +عکس

اسناد تلافی جویانه دمکرات های آمریکا در مقابل جمهوریخواهان

شورای امنیت دوشنبه درخصوص قطعنامه ضدایرانی رای گیری می کند

حجیه بی بی رازقی نصرآباد، لیلا فلاح نژاد تفاوت های نسلی ارزش ازدواج

شهاب اسفندیاری در گفت وگو با فارس: برخی فعالان فرهنگی و رسانه ای ما اهمیت مباحث راهبردی را درک نمی کنند

عکس/جزیره سیمای جنگل در کنار سواحل لوکس

با انجام این عمل عمری طولانی و شهادت نصیبتان می شود

تولد شقایق دهقان به همراه همسرش + عکس

ساناز پوروشسب بررسی روابط سه گانه دانشگاه – صنعت - دولت در طرح های پژوهشی کاربردی در ایران

امتحانات حوزه های تحت اشراف حوزه علمیه المنتظر در لاهور آغاز شد +تصاویر

سید جمال الدین محسنی زنوزی، زهرا جلیلی مشکلات بانکداری اسلامی در ایران با نگاهی به تجربه مالزی

دستگیری دادستان کل سابق ازبکستان به اتهام فساد مالی

دلایل عجیب "نیوشا ضیغمی" برای زایمان بازیگران در خارج از کشور

تقدیر از 15 محقق ایرانی و خارجی با حضور رییس جمهور

بررسی غیررسمی بودجه تا تبصره 5/ جمع بندی «رجل سیاسی» تا آخر سال

زد و بند کمیسیون عمران با آخوندی را تکذیب می کنم

آیت الله خامنه ای در رهبری نظیر ندارند

ادعاهای احمدی نژاد در باره سقوط نظام،برگرفته از حرفهای عبدالقادر هندی است!

جایگاه مدیر ارشد فناوری در استارت آپ ها

روزنامه استخدامی استان خراسان رضوی و شهر مشهد | یکشنبه 6 اسفند 96

امنیت؛ آن چیز که باید بیشتر قدرش را دانست

رایزنی برای تاسیس مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک «امین» در لرستان

عباس برومند اعلم، انتظار علوی پور ساختار و گونه های نهادهای علمی و آموزشی افریقیه در عصر بنوحفص (625ـ941ق)

تصاویر/ روز مهندس

سخن پیامبر(ص) درباره لزوم استفاده از فرصتها

عکس/ موتورسواری خانم بازیگر

اصغر زمانی حلقه مغفول در مدیریت دانش پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی

زهره مقیسه، محمدامین عرفان منش همکاری های پژوهشی و تعاملات استنادی نخبگان علمی

یک روز برفی در خدابنده

آتش بس 30 روزه در سوریه تصویب شد

دانستن چرایی سقوط پرواز یاسوج، حق مردم است

دانلود آهنگ جدید میلاد کیان بنام میترسم

مشایی: چوبه دار هم بزنند از آن بالا می روم

میگلی نژاد می تواند برای شهردار بوشهر کاندیدا شود

تفاوت های اسرارآمیز میان مردان و زنان درزندگی زناشویی

"طب اسلامی" نداریم/"طب ایرانی" مکمل "طب مدرن" است

 آقای احمدی نژاد مچکریم/هدف از گفتن «دیگر یرای اصلاح راهی نیست» چیست؟ /احمدی نژاد رجل سیاسی نبود! /نوآوری های بی سرانجام از جیب مردم

داعش تمام نشده است/ در حال حاضر در یک جهان پساغربی زندگی می کنیم

فقط یک درصد مخالف شفافیت هستند/ حقوق شهروندی یعنی داشتن نظام شفاف/ غرب شفافیت دارد؛ اما اسلام در 1400 سال پیش آن را توصیه و سفارش کرد

درباره امنیت ملی و ظرفیت دفاعی مان مذاکره نمی کنیم/ باید حرف فرزندانمان را بشنویم

پشت پرده سیاست های انتخاب عکس در گاردین

پشت پرده سیاست های انتخاب عکس در گاردین