مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1396 ساعت 12:252018-01-17سياسي

اجازه خیابان کشی به جای مسجد را نمی دهیم


شهرداری مشهد نمی تواند در نقطه ای که مسجد "معجردار" قرار داشته خیابان کشی کند، باید ضوابط حریمِ بافت تاریخی را رعایت کند.

- معاون میراث فرهنگی می گوید: شهرداری مشهد نمی تواند در نقطه ای که مسجد "معجردار" قرار داشته خیابان کشی کند، باید ضوابط حریمِ بافت تاریخی را رعایت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 25 دی شهرداری مشهد با حکم دادستانی مسجد "معجردار" در بافت تاریخی مشهد را در شرایطی تخریب کرد که نه تنها هنوز رای دادگاه درباره ی آخرین شرایط پرونده ی ثبتی این بنای تاریخی به میراث فرهنگی ابلاغ نشده بود که حتی هیچ اعلامی مبنی بر قرار تخریب این بنا به این دستگاهِ متولیِ میراث فرهنگی نشده بود و با وجود هشدارهای یکی دو ساله ی دوستداران میراث فرهنگی مشهد نسبت به وضعیت این مسجد تاریخی در طرح تفصیلی شهر مشهد، قدم های بعدی شهرداری در راه تخریب این بنا ادامه دار بود.

اما همه ی این حرف و حدیث ها یک طرف و قول و قراری که علی اصغر مونسان"، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری براساس لایحه ساماندهی و احیای بافت های تاریخی و میراث فرهنگی کشور داده بود، یک طرف که بر اساس آن لایحه، شهرداری ها مجاز می شود اماکن تاریخی درون شهرها را تملک کند و درصدی از بودجه را برای این کار اختصاص دهد، همچنین در مرمت و احیا نیز می توانند کمک کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجازه خیابان کشی به جای مسجد را نمی دهیم

اجازه خیابان کشی به جای مسجد را نمی دهیم