مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 23:262018-01-16بين الملل

ترامپ بخشی از کمک ها به آنروا را متوقف کرد


رییس جمهور آمریکا در واکنش به انتقادهای مقامات فلسطینی از تصمیمش در خصوص قدس شریف، بخشی از کمک ها به صندوق حمایت سازمان ملل از آوارگان فلسطینی را متوقف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی بالا گرفتن تنش ها میان دولت آمریکا و مقامات حکومت خودگردان فلسطین، آمریکایی ها از قطع بخشی از کمک های مالی به آژانس کار و امداد ملل متحد (آنروا) خبر دادند.

تنش ها پس از اعلام خبر تصمیم ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی جرقه خورد و اتخاذ موضع مخالف از سوی مقامات تشکیلات خودگردان، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را عصبانی کرد.

  آنطور که در نامه دولت آمریکا به آنروا آمده، ترامپ فقط با اختصاص 60 میلیون دلار از کمک های مصوب به این صندوق بین المللی موافقت کرده و امضای چک 65 میلیون دلار باقی مانده را به بررسی های آتی موکول کرده است.

آنروا یک سال پس از تشکیل رژیم صهیونیستی (1949) توسط سازمان ملل و با هدف کمک به صدها هزار آواره فلسطینی تأسیس شد؛ حالا آنروا به فرزندان آن آوارگان خدمات می دهد و تعداد فلسطینی های تحت نظرش به میلیون ها نفر رسیده است.

منابع جروزالم پست گفته اند که ترامپ پس از شنیدن توصیه های وزرای دفاع و خارجه و مشاور امنیت ملی خود، به این کار راضی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ بخشی از کمک ها به آنروا را متوقف کرد

ترامپ بخشی از کمک ها به آنروا را متوقف کرد