مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 10:402018-01-16اقتصادي

پایتخت رنگ ایران؛ نیازمند حمایت مسئولان


رنگرز برتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال جاری شهرکرد به عنوان پایتخت رنگ ایران معرفی شد، گفت: این صنعت نیازمند حمایت مسئولان است.

- سیدعلی عسگری ارجنکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از سن هشت سالگی در حرفه رنگرزی مشغول به فعایت شدم و در حال حاضر 54 سال در رشته رنگرزی کار عملی انجام دادم که با سابقه قابل قبول در این حرفه نمونه های آن در فرش های چالشتر، بارده، سامان و چم نار دیده می شود که تمامی رنگ های به کار برده شده ثابت و کاملا گیاهی هستند.

وی افزود: مدتی برای انجام کارهای تحقیقاتی در خصوص رنگرزی به استان های همجوار سفر کردم و در حال حاضر تمامی رنگ های مربوط به خامه ها با گیاهانی از جمله پوست گردو، پوست بادام، برگ انگور، گیاه گندل، گیاه جاشیر، اسپرک، نیل، روناس و برگ درخت توت و همچنین گلهای فصلی تهیه می شوند.

عسگری گفت: حدود پنج سال در کارگاه شرکت تعاونی فرش شهرکرد مشغول به فعالیت بودم که در این کارگاه رنگ ها را به ثبات کافی رساندم و بعد از شش سال با این کارگاه تسویه حساب کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگاهی در سورشجان دارم که متاسفانه به دلیل تغییر کاربری این مکان، دستور تخلیه محل داده شده است و به دنبال ایجاد کارگاه برای آموزش به علاقه مندان این صنعت و انجام کار تولیدی هستم و با معین کردن وام 100 م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایتخت رنگ ایران؛ نیازمند حمایت مسئولان

پایتخت رنگ ایران؛ نیازمند حمایت مسئولان