مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1396 ساعت 09:502018-01-16بين الملل

آفریقای جنوبی و نیجریه سفرای آمریکا را احضار کردند


وزارت خارجه آفریقای جنوبی و نیجریه سفرای آمریکا را برای توضیح درباره توهین اخیر ترامپ به کشورهای آفریقایی و "چاله مستراح" خواندن آنها، - وزارت خارجه آفریقای جنوبی و نیجریه سفرای آمریکا را برای توضیح درباره توهین اخیر ترامپ به کشورهای آفریقایی و "چاله مستراح" خواندن آنها، احضار کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نیجریه، "استوارت سیمینگتون"، سفیر آمریکا در این کشور آفریقایی را برای توضیح درباره اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا که مهاجران از کشورهای آفریقایی و هاییتی را "افرادی که از چاله مستراح می آیند" توصیف کرده بود، احضار کرد.

ترامپ روز پنجشنبه در یک نشست خصوصی از این عبارت ناپسند استفاده کرده بود که خشم کشورهای آفریقایی را به دنبال داشت اما روز جمعه استفاده از چنین عبارتی را رد کرد.

پس از نیجریه، دولت آفریقای جنوبی نیز دیپلمات ارشد آمریکا در این کشور را احضار کرد و از وی خواست تا درباره استفاده از چنین عبارتی از سوی رییس جمهوری خود توضیح دهد.

مقام های وزارت خارجه آفریقای جنوبی با کاردار و سایر مقام های سفارت آمریکا در این کشور آفریقایی دیدار کرده و مراتب نگرانی خود را درباره اظهارات ترامپ ابراز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفریقای جنوبی و نیجریه سفرای آمریکا را احضار کردند

آفریقای جنوبی و نیجریه سفرای آمریکا را احضار کردند