مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1396 ساعت 14:002018-01-15سياسي

تاسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تصویب شد


با پیگیری و تلاش مستمر رییس و دبیر گروه حکمت، طب اسلامی و طب ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تاسیس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تاسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی، رییس گروه حکمت، طب اسلامی و طب ایرانی فرهنگستان علوم پزشکی ایران و با تلاش و پیگیری مستمر دکتر محمدرضا شمس اردکانی، دبیر این گروه و عضو پیوسته فرهنگستان و دکتر سعدا.

نصیری قیداری، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو - ایران، پس از چهار سال، مورد تایید و تصویب نهایی یونسکو قرار گرفت.

این کرسی با ایجاد و ترویج یک نظام یکپارچه در زمینه تحقیقات، آموزش، اطلاعات و مستندات طب سنتی از طریق تسهیل همکاری بین کارکنان آموزشی و تحقیقاتی فرهنگستان علوم پزشکی که افرادی سطح بالا و از نظر بین المللی شناخته شده هستند و دیگر موسسات جمهوری اسلامی ایران، آسیا - اقیانوسیه، اروپا و دیگر مناطق جهان، می تواند فضایی مطلوب را برای هم اندیشی و انتقال تجارب میان پژوهشگران و متخصصان طب سنتی در سطح ملی و بین المللی فراهم آورد.

بنابر اعلام وب دا، پژوهش در زمینه طب سنتی و تدوین یک دایره المعارف بین المللی در زمینه طب سنتی با همکاری شرکای کرسی، حمایت از توسعه ظرفیت ها در زمینه طب سنتی، به ویژه از طریق ارائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تصویب شد

تاسیس کرسی تاریخ طب سنتی ایران در یونسکو تصویب شد