مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1396 ساعت 11:202018-01-15اقتصادي

راهکارهای شهرهای بزرگ جهان برای آلودگی هوا و ترافیک


در سال های اخیر در کشورهایی که با معضل آلودگی هوا دست به گریبان هستند راهکارهای متفاوتی از جمله هزینه اضافه پارکینگ برای خودروهای دیزلی و جلوگیری از تردد خودروهای شخصی از خیابان های اصلی به کار گرفته شده است.

- با این حال هنوز بشر نتوانسته به راهکاری پایدار برای رفع آلودگی هوا دست پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در واقع میزان تولید مواد آلاینده و سمی به ویژه در کلانشهرهای دنیا با سرعتی بی سابقه همچنان رو به افزایش است.

با توجه به وسعت و شدت معضل آلودگی به نظر می رسد تمام تلاش هایی که تاکنون در راستای مقابله با آن انجام گرفته ناکافی بوده اند.

پکن، لندن، مکزیکوسیتی، دهلی نو و پاریس از جمله شهرهای جهان هستند که در سال 2016 به دلیل سطح فزآینده آلودگی هوا در کانون توجه بوده اند.

با این حال طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) این شهرها تنها شهرهای آلوده جهان نیستند و در واقع 92 درصد از جمعیت شهرنشین جهان در مناطقی زندگی می کنند که هوای آن آلوده و سمی است.

با این حال تاکنون شیوه های مختلفی برای درک و توجه به مشکل آلودگی هوا در کشورها و شهرهای مختلف در نظر گرفته شده که در ادامه به برخی از آنها برای مقابله با این چالش اشاره شده است: تعطیلی موقت کارخانه ها و جایگزینی سوخت مصرفی خانوارها در چین پکن، پایتخت چین به آلودگی هوا شهرت دارد و معمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای شهرهای بزرگ جهان برای آلودگی هوا و ترافیک

راهکارهای شهرهای بزرگ جهان برای آلودگی هوا و ترافیک