مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1396 ساعت 16:002018-01-14اجتماعي

ازدواج و کودکان کار مهم ترین دلایل ترک تحصیل در خراسان رضوی


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: 40 درصد از ترک تحصیل دانش آموزان استان به موضوع ازدواج دختران و کودکان کار مربوط می شود.

- رضا صابری تولایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: عوامل ترک تحصیل دانش آموزان مقطع متوسطه اول به ترتیب شامل ازدواج دختران، بچه های کار، تعصبات خانواده ها، نبود انگیزه در میان دانش آموزان، مدارس مختلط، کمبود منابع مالی برای اجرای طرح روستامرکزی و مهاجرت دانش آموزان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه در موضوع ترک تحصیل، مقطع ابتدایی و متوسطه اول بسیار مهم هستند ، تصریح کرد: در مقطع متوسطه دوم دانش آموزان وارد مرحله سنی می شوند که شرایط آن ها متفاوت می شود و با استقلالی که پیدا می کنند می توانند همزمان با تحصیل در مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور نیز تحصیل کنند.

صابری عنوان کرد: هدف از طرح روستامرکزی این است که دانش آموزان از روستاهای دورافتاده به روستاهای مرکزی منتقل شوند و در آن جا تحصیل کنند.

اخیراً به دلیل کمبود منابع مالی سرویس دهی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، متولی اصلی پوشش تحصیلی نیست ، اضافه کرد: آموزش و پرورش در این موضوع ممکن است 20 درصد در ارتقای نرخ پوشش تحصیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج و کودکان کار مهم ترین دلایل ترک تحصیل در خراسان رضوی

ازدواج و کودکان کار مهم ترین دلایل ترک تحصیل در خراسان رضوی