تلاش شده تا داشته های گرافیکی سینما از حافظه پاک شودابراهیم حقیقی طراح و گرافیست پیشکسوت سینمای ایران معتقد است مرور تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی برای ثبت داشته های گرافیکی در این عرصه ضروری است به خصوص اینکه بسیار تلاش شده تا بخش بزرگی از این داشته فراموش و از حافظه پاک شود. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، ابراهیم حقیقی- طراح و گرافیست پیشکسوت سینمای ایران- درباره ضرورت شناخت تاریخ طراحی اعلان و پوستر در سینمای ایران گفت: با مرور تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی می توان درباره خیلی نکات صحبت کرد. وی ادامه داد: با مرور این سرفصل پژوهشی به درستی می توان دریافت که کدام یک از طراحان در چه مقطعی با چه فرمی کار کرده اند. به این معنا که عده ای از افراد پرتره نقاشی می کردند، برخی دیگر فقط ترکیب بندی داشتند، برخی دیگر پوسترها را بر اساس طرح های خارجی ایرانیزه می کردند و به سَردر سینماها می کشیدند. طراح پوستر فیلم مشق شب با اشاره به موج نو در تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی افزود: پس از طی شدن این دوره، موج نو از طراحان ظهور پیدا کردند که مرتضی ممیز، قباد شیوا، فرشید مثقالی، آیدین آغداشلو، و . از هنرمندانی بودند که در موج نو از تاریخ طراحی پوستر ظهور کردند و آثار به یادماندنی را به وجود آوردند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |