مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1396 ساعت 10:552018-01-14فرهنگي

تلاش شده تا داشته های گرافیکی سینما از حافظه پاک شود


ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست پیشکسوت سینمای ایران معتقد است مرور تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی برای ثبت داشته های گرافیکی در این عرصه ضروری است به خصوص اینکه بسیار تلاش شده تا بخش بزرگی از این داشته فراموش و از حافظه پاک شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، ابراهیم حقیقی- طراح و گرافیست پیشکسوت سینمای ایران- درباره ضرورت شناخت تاریخ طراحی اعلان و پوستر در سینمای ایران گفت: با مرور تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی می توان درباره خیلی نکات صحبت کرد.

وی ادامه داد: با مرور این سرفصل پژوهشی به درستی می توان دریافت که کدام یک از طراحان در چه مقطعی با چه فرمی کار کرده اند.

به این معنا که عده ای از افراد پرتره نقاشی می کردند، برخی دیگر فقط ترکیب بندی داشتند، برخی دیگر پوسترها را بر اساس طرح های خارجی ایرانیزه می کردند و به سَردر سینماها می کشیدند.

طراح پوستر فیلم مشق شب با اشاره به موج نو در تاریخ طراحی اعلان و پوسترهای سینمایی افزود: پس از طی شدن این دوره، موج نو از طراحان ظهور پیدا کردند که مرتضی ممیز، قباد شیوا، فرشید مثقالی، آیدین آغداشلو، و .

از هنرمندانی بودند که در موج نو از تاریخ طراحی پوستر ظهور کردند و آثار به یادماندنی را به وجود آوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش شده تا داشته های گرافیکی سینما از حافظه پاک شود

تلاش شده تا داشته های گرافیکی سینما از حافظه پاک شود