مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1396 ساعت 00:252018-01-13پزشكي

آیا "تشخیص اشتباه" بیماری، خطای پزشکی است؟


هرچند که انسان جایزالخطاست و پزشک هم انسان؛ اما جنس خطای پزشکی با همه خطاها فرق می کند، خطای پزشک می تواند جان بگیرد، داغ بگذارد و دل بیقرار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاید بارها شنیده باشید که کسی به پزشک مراجعه می کند تا مرهمی بر دردش گذارد، اما گاهی اشتباه یا خطایی نه تنها درد را درمان نمی کند، بلکه بر آن می افزاید و حتی داغی بر جای می گذارد که سال ها دل را می سوزاند.

در این شرایط تکلیف چیست؟ بعد از مواجهه با خطاهایی که ممکن است از سوی پزشک در حوزه تشخیص و درمان بیماران رخ دهد، چه باید کرد، آیا قانون برای به حداقل رساندن خطای پزشکی نسخه ای پیچیده است؟، چگونه می توان خطای پزشکی را تشخیص داد؟، آیا تشخیص خطای پزشکی از عهده من و شما برمی آید یا باید کار را به مرجعی متخصص بسپاریم؟ و آیا قانون برای بیمارانی که در معرض خطای پزشکی قرار می گیرند حق وحقوقی قرار داده و چگونه از حقوق شان دفاع می کند؟ و بالاخره اینکه آیا "تشخیص اشتباه" هم شامل موارد خطای پزشکی می شود؟ دکتر احسان شمسی کوشکی، مدیر اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه رشته پزشکی مانند هر رشته دیگری یکسری استانداردهای فنی و علمی خاص خود را دارد، گفت: این استانداردها بر اساس شواهد علمی و تجربی و در قالب پژوهش های پزشکی مدون به استانداردهای حرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا "تشخیص اشتباه" بیماری، خطای پزشکی است؟

آیا "تشخیص اشتباه" بیماری، خطای پزشکی است؟