مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1396 ساعت 17:462018-01-13اقتصادي

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/88 کارآفرین به چه کسی اطلاق می شود؟


کارآفرین فردی است که نسبت به رویدادهای محیط کار و جامعه خود حساس است و می تواند با ارائه راهکارهای خلّاقانه و نوآورانه و ترکیب منابع، نیروی کار، - مواد و سایر دارایی ها، ارزش افزوده ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش "، در (ترمینولوژی) آموزش و پرورش در تعریف واژه کارآفرین/Entrepreneur آمده است: فرد خلّاق، مستعد، نو اندیش و کاردانی که توانایی دارد ایده های جدید خود را، در قالب تأسیس یک بنگاه یا مؤسسه، به صورت محصول یا خدمات ارائه کند و متعهّد می‎شود مخاطره های فعالیت هایش را سازماندهی، مدیریت و تقبل کند.

او به توانمندی های خود اعتماد دارد، دارای قدرت تشخیص و نسبت به رویدادهای محیط کار و جامعه خود حساس است و می تواند با ارائه راه کارهای خلّاقانه و نوآورانه و ترکیب منابع، نیروی کار، مواد و سایر دارایی ها، ارزش افزوده ایجاد کند.

خلق چیزی نو، یافتن منابع یا تولید کالای جدید یا ارائه روش بدیع در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه و ایجاد هرگونه تشکیلات و سازمان جدید در صنعت و خدمات از فعالیت های کارآفرینان است.

از کلمه فرانسوی انترپرندر به معنای متعهّد شدن نشأت گرفته است؛ کسی که با شناسایی فرصت و بسیج منابع، اقدام به راه اندازی یک کسب و کار جدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/88 کارآفرین به چه کسی اطلاق می شود؟

واژه های تخصصی آموزش و پرورش/88 کارآفرین به چه کسی اطلاق می شود؟