مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1396 ساعت 15:402018-01-13اقتصادي

آمار واردات برنج آب رفت!


در حالیکه با دستور وزیر کشاورزی ممنوعیت واردات برنج تا اطلاع ثانوی ادامه دارد، آمار رسمی که از سوی این وزارتخانه منتشر شده، گویای نکته جالبی است و آن این که "میزان واردات 9 ماهه این محصول از آنچه به عنوان واردات هشت ماه آن اعلام شده بود، - کمتر شده است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امسال سیاست گذاری برای واردات برنج و ممنوعیت آن قدری تغییر کرد؛ به گونه ای که از ابتدای مردادماه که هر ساله چهار ماه فصل ممنوعیت واردات این محصول استراتژیک شروع می شد به سه ماه کاهش یافت و مقرر شد از ابتدای آذرماه واردات برنج از سر گرفته شود که البته اعتراض برخی کارشناسان را در پی داشت.

این در حالی بود که به گفته علی اکبر مهرفرد - معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی - ممنوعیت واردات برنج از همان روزهای ابتدایی آذرماه با دستور حجتی تمدید شد و بر این اساس تا اطلاع ثانوی ادامه پیدا خواهد کرد، چراکه آمارها نشان می دهد برنج بیش از حد نیاز کشور وارد شده است؛ به گونه ای که در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و 54 هزار تن برنج به ارزش بالغ بر 996 میلیون دلار وارد شده بود که این میزان در هفت ماهه امسال به یک میلیون و 64 هزار و 240 تن رسید.

نکته جالب این که در آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات و واردات کالاهای کشاورزی در 9 ماهه امسال، یک میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار واردات برنج آب رفت!

آمار واردات برنج آب رفت!