مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1396 ساعت 13:302018-01-13پزشكي

سکته های مغزی جزو پنج عامل اول مرگ و میر در دنیا


مدیرکل دفتر توانمند سازی، ارتقاء و بهره وری سرمایه های انسانی  معاونت پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به قرار گرفتن سکته های مغزی در میان پنج عامل اول مرگ و میر در دنیا، - تاکید کرد: این بیماری قابل پیشگیری است و مهم ترین نکته در پیشگیری از آن اصلاح سبک زندگی، ورزش، پیشگیری از چاقی دیابت و فشار خون است.

علی دادگری در گفت وگو با ایسنا، درباره جزییات دهمین کنگره سکته مغزی توضیح داد و گفت: حوزه های اصلی این کنگره پزشکی، پرستاری، بازتوانی و توانبخشی سکته های مغزی هستند که محورهای همایش بر مبنای آنها تعریف شده است.

وی ادامه داد: این کنگره دوم تا چهارم اسفندماه برگزار می شود.

ارائه آخرین یافته های پزشکی در تشخیص و درمان سکته های مغزی و بیماری های مغزی ویژه پزشکان، مروری بر روش های درمان سکته و بیماری های عروقی، ارائه آخرین یافته های مراقبت پرستاری برای بیماران مبتلا به سکته های مغزی و بیماری های عروقی، ارائه آخرین دستاوردهای توانبخشی در این زمینه و ایجاد بستر لازم برای همکاری پزشکان و پرستاران جزو اهداف این کنگره هستند.

دادگری با بیان اینکه سکته های مغزی در میان پنج بیماری اول منجر به مرگ هستند، اظهار کرد: کاهش خون رسانی مغزی، به نام سکته مغزی شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته های مغزی جزو پنج عامل اول مرگ و میر در دنیا

سکته های مغزی جزو پنج عامل اول مرگ و میر در دنیا