مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1396 ساعت 09:402018-01-13پزشكي

تشدید اقدامات قرنطینه ای برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین


رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تشدید ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای ضروری است.

- به گزاش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث یزدی اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی و قابل انتقال به انسان است، این ویروس دارای خاصیت بازآرایی بوده و می تواند از گونه ای به گونه دیگر جهش یابد و بیماری جدیدی را به وجود آورد، ازاین رو بیماری خطرناکی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تشدید ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای ازجمله جلوگیری از تردد افراد متفرقه به داخل مزرعه، ضدعفونی کردن آب آشامیدنی، ضدعفونی کردن خودروهای حمل دان و تجهیزات هنگام ورود به مرغداری ها و عبور آن ها، خودداری از جابجایی دان و مواد اولیه آن از یک مرغداری به مرغداری دیگر و خرید دان و مواد اولیه آن از مراکز معتبر، ضروری است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: اداره دامپزشکی شهرستان در جهت پیشگیری از این بیماری، به طور مستمر طیور روستایی و صنعتی را مورد پایش قرار می دهد، همچنین اقدامات بهداشتی قرنطینه ای در ورودی شهرستان تشدید شده و با خودروهای حمل طیور زنده بدون مجوز دامپزشکی برخورد جدی صورت می گیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید اقدامات قرنطینه ای برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین

تشدید اقدامات قرنطینه ای برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین