مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1396 ساعت 17:252018-01-10اقتصادي

شیوع آنفلوآنزای پرندگان در 15 استان/ معدوم سازی 17 میلیون مرغ


15 استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و طی سال جاری بر اثر بروز این بیماری 300 کانون بیماری مشاهده شده و 17 میلیون قطعه مرغ به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبتلا و بعد از بررسی های به عمل آمده معدوم شدند.

- رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: 15 استان کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و طی سال جاری بر اثر بروز این بیماری 300 کانون بیماری مشاهده شده و 17 میلیون قطعه مرغ به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبتلا و بعد از بررسی های به عمل آمده معدوم شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رفیعی پور در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: 16 استان در کشور عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند.

وی در پاسخ به این سوال که وجود روز بازارهای غیر مجاز پرندگان وحشی در برخی از شهرها یکی از نقاط خطر برای شیوع این بیماری عنوان شده است و این سازمان برای ساماندهی آن ها تاکنون چه اقداماتی را انجام داده است؟ اظهار کرد: همه دستگاه های دخیل در صنعت طیور، دام و .

وظیفه دارند که مسئولیت پذیر باشند و باید همکاری های لازم را به منظور جلوگیری از اپیدمی شدن این بیماری انجام دهند.

رفیعی پور تصریح کرد: این بیماری طی چند سال گذشته در ابتدا در میان حیات وحش بروز پیدا کرد و حدود دو سالی است که وارد چرخه مرغ صنعتی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع آنفلوآنزای پرندگان در 15 استان/ معدوم سازی 17 میلیون مرغ

شیوع آنفلوآنزای پرندگان در 15 استان/ معدوم سازی 17 میلیون مرغ